تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 تیر 1391
استفاده از سلول های بنیادی برای ایجاد عضله قلب

  استفاده از سلول های بنیادی برای ایجاد عضله قلب

محقققان دانشگاه میشیگان درمرکز تحقیقات آریتمی با موفقیت توانستند با استفاده از سلول های بنیادی، سلول های قلبی را ایجاد کنند که ضربان قلب را تقلید می کند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این سلول ها فعالیت هایی شبیه به ضربان قلب در حال استراحت را انجام می دهند. این انتقال ضربان الکتریکی ریتمیک سلول های مهندسی شده 10 برابر(60 ضربه در دقیقه) سریع تر از دیگر مطالعات سلول های بنیادی گزارش شده است.
تصویری ازاین سلول های الکتریکی تحریک شده قلبی بر روی جلد نشریه Circulation Research انجمن قلب آمریکا نمایش داده شده است.
برای کسانی که از بیماری های قلبی رایج اما کشنده رنج می برند، ، این سلول های بنیادی جدید نشان دهنده یک روش جدید پزشکی است.
محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از سلول های بنیادی امیدوارند به 2.5 میلیون نفر مبتلا به آریتمی ها و بی نظمی های تکانه های الکتریکی قلب که توانایی قلب را در پمپاژ خون مختل می کنند، کمک کنند.
دکتر Todd J. Herron نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: تا به امروز، در بسیاری از مطالعات ازسلول های عضله قلبی مشتق از سلول های پرتوان القایی برای آنالیزهای عملکرد سلولی منفرد استفاده شده است.
Herron می گوید: "برای درمان های ترمیمی قلب با استفاده از سلول های بنیادی بسیار مهم است که بافتی چند سلولی شبیه ساختارهای واقعی داشته باشیم که به صورت یک واحد ضربان داشته باشند.
هدف این محققان با همکاری محققان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه ویسکانسین توسعه یک روش مهندسی زیستی، با استفاده از سلول های بنیادی تولید شده از بیوپسی پوست است که بتواند برای ایجاد تعداد زیادی سلول های عضله قلبی که قادر به انتقال ایمپالس های الکتریکی یکنواخت و عملکرد به عنوان یک واحد باشند مورد استفاده قرار گیرد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه