تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 تیر 1391
محققان واکسن جدید مننژیت را ساختند

  محققان واکسن جدید مننژیت را ساختند

محققان واکسن ترکیبی جدیدی را برای بیماری های مننژیت و Hib را ساختند که مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا قرار گرفت.

 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس ، اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) ترکیب جدید واکسنی را که از کودکان در برابر بیماری های مرگبار مننژیت و Hib محافظت می کند، تایید کرد.

واکسن به نام منهیبریکس برای کودکان 6 هفته تا 18 ماهه است و بدن آنها را در برابر نیسریا مننژیتیدیس (بیماری منینگوکوکال، از جمله مننژیت باکتریایی) و آنفولانزای هموفیلی نوع B (بیماریHib) ایمن می کند.

اطلاعات منتشر شده توسط FDA حاکیست: این باکتریها می توانند با عفونی کردن رگهای خونی مسمویت عفونی ایجاد کنند با عفونی کردن جداره اطراف مغز و نخاع ایجاد مننژیت کنند.

بیماری های ایجاد شده توسط این باکتریها اغلب به سرعت رشد می کنند و می توانند موجب مرگ و میر شوند یا مشکلات جدی و طولانی مدت مثل نابینایی، عقب ماندگی ذهنی یا آمپوتاسیونها را ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان گفتند تمیز دادن علائم اولیه بیماری های منینگوکوکال و Hib از سایر بیماری های دوران کودکی مشکل است.

تایید واکسن منهیبریکس توسط FDA براساس بررسی هایی انجام شد که تاثیر این واکسن را در چندصد نوزاد و کودک نوپا مورد ارزیابی قرار دادند و سلامت آن در مورد حدود 7500 نوزاد و کودک نوپا در ایالات متحده، مکزیک و استرالیا آزمایش شد.

از عوارض منفی و معمول می توان به درد ، قرمزی و ورم محل واکسن زده و همچنین تحریک پذیری و تب اشاره کرد.

منهیبریکس در ماههای دو، چهار، شش و همچنین دوازده تا پانزده ماهگی تزریق می شود. مرحله اول این واکسن را می توان در هفته ششم زندگی نوزاد و مرحله چهارم آن را می توان در ماه هیجدهم تزریق کرد.

این واکسن ترکیبی است و به وسیله فرآورده های بیولوژیکی گلاکسواسمیت کلین ساخته می شود.

 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه