تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 تیر 1391
روش جدید تزریق ،  اثر داروهای متداول پارکینسون را بهبود می بخشد

  روش جدید تزریق ، اثر داروهای متداول پارکینسون را بهبود می بخشد

محققان دریافتند که ژل روده ای لوودوپا / کاربی دوپا (LCIG) زمان خاموشی این دارو را نزدیک به چهار ساعت یعنی دو ساعت بیشتر از فرمولاسیون خوراکی استاندارد لوودوپا کاهش می دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به تحقیق دانشمندان دانشکده پزشکی Mount Sinai ، روش جدید تزریق داروی levodopa/carbidopa ، یک داروی دوگانه متداول بیماری پارکینسون (PD)، بطور قابل توجهی طول مدت اثر دارو را در افراد مبتلا به PD پیشرفته بهبود بخشیده است. این روش جدید تزریق مداوم، شامل تحویل مداوم یک ژل روده ای ازاین دارو است که به طور سنتی به صورت خوراکی مصرف می شود. این مطالعه نشان داد که تحویل مستمر ژل زمان خاموشی اثر دارو رابه طور متوسط نزدیک به دو ساعت در هر روز کاهش می دهد.
لوودوپا موثرترین دارو برای درمان PD است که لرزش، کندی، سفتی و اختلال در راه رفتن را کاهش می دهد و کاربیدوپا نیز به جلوگیری از تهوع و استفراغ ناشی از لوودوپا کمک می کند. ولی پس از 5 تا 10 سال از مزایای این دارو تدریجا کاسته می شود و علائم ناشی از بازگشت PD موج جدیدی از ناتوانی ها را برای بیماران با وجود مزایای استفاده از آن در پی خواهد داشت. این دوره ناکارآمدی دارو، که می تواند شش ساعت یا بیشتر در روز به طول انجامد، به عنوان  زمان خاموشی اثر دارو شناخته شده است.
محققانی به رهبری C. Warren Olanow ،  Henry P  و Georgette ، مطالعه ای را برای کشف اینکه آیا تحویل مداوم یک فرم ژل روده ای لوودوپا / کاربی دوپا  می تواند از زمان خاموش این دارو در افراد مبتلا به PD پیشرفته بکاهد، انجام دادند. آنها دریافتند که ژل روده ای لوودوپا / کاربی دوپا (LCIG) زمان خاموشی این دارو را نزدیک به چهار ساعت یعنی دو ساعت بیشتر از فرمولاسیون خوراکی استاندارد لوودوپا کاهش می دهد.
دکتر Olanow گفت: حفظ و نگهداری پاسخ به درمان های خوراکی چالشی در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون است و نیاز برآورده نشده قابل توجهی برای استفاده از مزایای این درمان بدون دوره خاموش و یا دیسکینزی وجود دارد. از آنجا که این داروبه طور مداوم از طریق یک پمپ تجویزمی شود ، تولید LCIG پیشرفت میدوارکننده ای است که نتایج درمان و کیفیت زندگی را در بیماران مبتلا به این بیماری پیشرفته بهبود می بخشد.
این تیم تحقیقاتی یک مطالعه 12 هفته ای را بر روی 71 بیماران مبتلا به PD انجام دادند. در شروع این مطالعه، این افرد به طور متوسط حدود 11 سال به PD مبتلا بودند و 6.6 ساعت زمان خاموشی دارو را در روز تجربه می کردند. این بیماران به طور تصادفی تزریق مداوم LCIG را دریافت کردند، تحویل دارو از طریق یک پمپ قابل حمل متصل به یک لوله کار گذاشته شده در روده بود.
درمان با LCIG با افزایش دیسکینزی سخت همراه نبود وشایع ترین عوارض جانبی مرتبط با LCIG شامل عوارض درمان مربوط به قرار دادن دستگاه، درد شکمی، درد در طی عمل و حالت تهوع بود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه