تاریخ انتشار: شنبه 03 تیر 1391
روش های جدید برای ردیابی سلول های بنیادی در بدن

  روش های جدید برای ردیابی سلول های بنیادی در بدن

محققان دانشگاه لیورپول روش های جدیدی را برای ردیابی سلول های بنیادی و دانستن بیشتر در مورد اینکه پس ازگذشت مدت زمان قابل توجه در بدن برای آنها چه اتفاقی می افتد، توسعه داده اند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical،سلول های بنیادی برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان خون استفاده می شود و پتانسیل درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات که در آن زنده ماندن بیمارمتکی به اهدای عضو و بافت می باشد را دارا است . با این حال برای پزشکان دشوار است که ثابت کنند آیا سلول های بنیادی به دنبال پیوند در بدن زنده می مانند و می توانند به جایگاه مورد نظر خود برسند یا اینکه به جای دیگر مهاجرت می کنند.
دانشمندان به منظور ردیابی سلول های بنیادی در بدن از نانوذرات اکسید آهن (SPIONs) برای اتصال به سلول ها قبل از اینکه آنها را به بیمار تجویز کنند، استفاده می کنند. این ذرات را می توان توسط تصویربرداری مغناطیسی رزونانس (MRI) اسکن کرد و به پزشکان در اطمینان از رسیدن سلول های بنیادی به هدف مورد نظر کمک کرد. ولی، شرایط درون سلول های بدن می تواند منجر به تخریب SPIONs ها و کاهش توانایی اسکن MRI در گرفتن سیگنال ها در طولانی مدت شود.
دانشمندان لیورپول روش هایی را برای رویت SPIONs در سلول ها قبل از ورود آنها به بدن ابداع کردند، تا اینکه مشخص شود ذرات موجود در سلول های بنیادی به کجای بدن می روند وبتوان پیش بینی کرد که آنها ممکن است چه کاری در داخل بدن طی یک دوره زمانی طولانی انجام دهند .
آنها از روش photothermal، یک سیستم تصویربرداری نوری منحصر به فرد ، برای بهبود برچسب گذاری SPION استفاده کردند به طوری که این ذرات برای مدت بیشتری باقی مانده و حداقل تاثیررا در عملکرد سلول های پیوندی داشته باشند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه