تاریخ انتشار: شنبه 03 تیر 1391
کشف پروتئین جدید برای درمان پسوریازیس و زخم های پوستی

پسوریازیس یک اختلال خود ایمنی است که در آن سلول های پوست  بطورکنترل نشده ای تکثیر می یابند. دربرخی از زخم ها یی که دیرالتیام می یابند مشکل، درست بر عکس این است: سلول های ترمیمی پوست به خوبی  و با سرعت کافی رشد نمی کنند.

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، در مقاله منتشر شده در مجله Immunity ، محققان دانشگاه کالیفرنیا، مولکولی را توصیف کردند که ممکن است به درمان های جدید برای هر دو این بیماری ها منجر شود.
یک تیم بین المللی از دانشمندان به رهبری Richard L. Gallo محقق اصلی این مطالعه، بیوپسی های پوست بیماران با و بدون پسوریازیس و همچنین پوست موش مبتلا به پسوریازیس با زخم هایی بر روی پشت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها کشف کردند که یک مولکول به نام REG3A به شدت در سلول های پوست طی پسوریازیس و التیام زخم بیان می شود، اما درشرایط نرمال پوست وجود ندارد.
درآزمایش بر روی موش، محققان دریافتند که مهار REG3Aروند التیام زخم را کند کرده ، اما پسوریازیس را که معمولا با تکه های ملتهب ، سفید و فلس مانند پوست مشخص می شود از بین می برد.
دانشمندان همچنین اشاره کردند که REG3A با همکاری با اینترلوکین 17 (IL-17) عمل می کند، اینترلوکین 17یک پروتئین سیستم ایمنی بدن است که در آبشارسیگنالینگ مربوط به تکثیرسلول های پوست دخیل می باشد. دکتر Yuping Lai نویسنده اول این مطالعه گفت: IL-17 به گیرنده های روی سلول های پوست متصل شده و سبب بیان REG3A می شود، سپس به پروتئین دیگری در داخل سلول متصل شده که باعث رشد سلول می شود.
Gallo گفت: کشف نقش دوگانه REG3A، هدف جدیدی را برای درمان های مختلف فراهم می کند.
دارویی که مانع از بیان REG3A شود می تواند راهی برای درمان پسوریازیس بدون سرکوب سیستم ایمنی سیستمیک که از عوارض درمان های فعلی است، شود. برعکس، دارویی که REG3A را تحریک و یا اثر آنرا تقلید کند می تواند سبب رشد سلول و افزایش بهبود زخم شود.

پنجشنبه, 18 دی,1393

niloo

سلام.من از وقتیکه نوزاد بودم این بیماریو داشتم.الان ک 23سالمه خیلی کم شده فقط التهاب دور بینی و پوسته سرم اذیتم میکنه.چیکار کنم مخصوصا واسه صورتم.

پنجشنبه, 10 بهمن,1392

ارکین

سلام .من 30 سالمه.از 9 سالگی این بیماری رو دارم.پیش هر دکتری رو هم که بگین رفتم از آمپولهای چند صد هزار تومنی و داروهایی که خواهرم از امریکا برام آورده بود اول خوب جواب میده بعدن بدن عادت میکنه باز نقاط بیماری زیاد میشه.من برای صورتم و نقاط حساس بدنم از صابون شیری داو استفاده میکنم از از نوع دیگش فقط شیری. ضمنا الکی پیش دکتر نرین اونا فقط میخوان جیب شمارو خالی کنن .و برای مرطوب نگه داشتن جاهای بیماری از پماد کلوبتازول و ویتامین آدی استفاده میکنم.ضمنا از مایع ظرف شویی ودستشویی اصلا استفاده نکنین چون بیماریتونو تشدید میکنه.

شنبه, 13 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:من را راهنمایی کنید چگونه این بیماری رانابودکنم.
پاسخ:متاسفانه این بیماری دارای منشا ژنتیکی و از دسته بیماری های خودایمنی می باشد و در حال حاضر جز درمان های داروئی و استفاده پماد های کورتونی و ... درمان امیدوار کننده دیگری وجود ندارددر پژوهشگاه رویان در این بیماری طرحی برای سلول درمانی وجود دارد.جهت تمایل باشماره 22339951 تا 53 کلینیک پوست تماس گرفته و تعیین وقت کنید.

شنبه, 13 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:من را راهنمایی کنید چگونه این بیماری رانابودکنم.

دوشنبه, 08 مهر,1392

خانم

من را راهنمایی کنید چگونه این بیماری رانابودکنم.

پنجشنبه, 09 خرداد,1392