تاریخ انتشار: یکشنبه 04 تیر 1391
نقش  مفید پروتئین MG53 دردرمان آسیب های بافتی

  نقش مفید پروتئین MG53 دردرمان آسیب های بافتی

اکتشافات اخیر از ژن های کلیدی که کنترل کننده ترمیم سلولی است، سبب پیشرفت هایی برای یافتن راه هایی به منظور ارتقاء روند ترمیم شده است.


امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  در طول چرخه حیات، آسیب به سلول های بدن به طور طبیعی و یا از طریق تروما رخ می دهد. سلول ها توانایی ترمیم و بازسازی خود را دارند، اما نقص در فرایند ترمیم می تواند منجر به بیماری های قلبی و عروقی، عصبی، عضلانی و یا ریوی شود. اکتشافات اخیر از ژن های کلیدی که کنترل کننده ترمیم سلولی است، سبب پیشرفت هایی برای یافتن راه هایی به منظور ارتقاء روند ترمیم شده است.
در مطالعه جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه نیوجرسی (UMDNJ ) گزارش شده که پروتئین MG53 که قبلا به عنوان آغازگر کلیدی فرآیند ترمیم غشاء سلول شناخته شده بود ، دارای پتانسیل استفاده مستقیم به عنوان یک روش درمان برای درمان آسیب بافتی پس از سانحه نیز می باشد.  دکتر Noah Weisleder استادیار فیزیولوژی و بیوفیزیک و نویسنده این مطالعه گفت: "ما به مطالعه استفاده از MG53 در درمان دیستروفی عضلانی با هدف قرار دادن این پروتئین به طورمستقیم درعضله آسیب دیده پرداختیم. استفاده مستقیم از MG53 سبب آهسته کردن روند توسعه این بیماری با ترمیم غشاء عضله آسیب دیده می شود. "یافته های ما همچنین نشان می دهد که MG53 را می توان در طب ترمیمی برای درمان بیماری های انسانی که در آن آسیب های سلول پس از تروما رخ می دهد استفاده کرد."
این مطالعه روش هایی را برای تولید پروتئین MG53 به عنوان دارو در فرمولاسیون های مختلف ابداع کرده است که هم در داخل و هم در خارج سلول های آسیب دیده مؤثر است. این شواهد نشان داد که ترمیم MG53 درماهیچه ها بدنبال تحریک ایجاد شده درغشای سلولی آغازمی شود، ، در عین حال مکانیسم های ترمیمی آغاز شده ازخارج سلول های ماهیچه ای سبب حفاظت بافت و کاهش پیشرفت بیماری می شود. تحقیقات بیشتردراین مطالعه نشان داد که استفاده ازاین پروتئین به عنوان یک درمان بی خطر است.
محققان می گویند: ما اعتقاد داریم که این تحقیق جدید می تواند به درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله حمله قلبی، آسیب ریه و بیماری های کلیوی همچنین دیستروفی عضلانی کمک کند. قبل از آغاز آزمایش های بالینی ، ما باید مطالعات پیش بالینی را که شامل تست های ایمنی اضافی و تولید پروتئین  MG53 است و می تواند در بیماران مبتلا به عنوان یک داروی درمانی مورد استفاده قرار گیرد  کامل کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه