تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1391
گل آفتابگردان؛ راه حلی برای رفع بیماری خارش پوست

  گل آفتابگردان؛ راه حلی برای رفع بیماری خارش پوست

بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، روزاسه و سندرم Netherton مشکل ایجاد خارش را برای افراد مبتلا دربرخواهد داشت، اما یک گروه از محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT) به دنبال راه هایی برای تسکین این مشکل با استفاده ازپروتئین های کوچکی به نام پپتیدهای موجود در گل آفتابگردان هستند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical research، گل آفتابگردان ممکن است راه حلی برای مشکلات پوستی میلیونها نفر از مردم دنیا باشد.
بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، روزاسه و سندرم Netherton مشکل ایجاد خارش را برای افراد مبتلا دربرخواهد داشت، اما یک گروه از محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT) به دنبال راه هایی برای تسکین این مشکل  با استفاده ازپروتئین های کوچکی به نام پپتیدهای موجود در گل آفتابگردان هستند.
Simon de Veer ، دانشجوی دکتری و پژوهشگر موسسه بهداشتQUT گفت که تیم او مشغول توسعه مهارکننده های جدیدی برای سه پروتئاز پوست است که نقش مهمی در بازسازی مداوم پوست دارند.
با مهندسی پپتیدی به نام مهار کننده تریپسین آفتابگردان (SFTI) و تغییرسطح اتصال آن، محققان بازدارنده هایی را برای سه پروتئاز پوست ( پپتیداز مربوط به کالکرین  5، 7 و 14) طراحی کرده اند.
آقای de Veer گفت که این مهار کننده تکه ای از پازل گم شده برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی می باشد.
او گفت: پروتئازهای پوست در درجه اول با شکستن ارتباطاتی که به طورمعمول سلول ها را به عنوان بخشی از یک سد محافظ در کنار یکدیگرنگه می دارد ، سبب حذف سلول های قدیمی ازسطح پوست می شوند. این  عمل نیاز به یک مکانیزم متعادل کننده ومنظم برای حفظ ساختار پوست دارد.
"فعالیت بیش ازحد این پروتئازها سبب ترک بیش ازحد معمول پوست ونفوذپذیری آن نسبت به آلرژن ها، عفونت و از دست دادن آب می شود."
به طور طبیعی پپتید  SFTIمهار کننده پروتئازی به نام تریپسین است که شبیه پروتئازهای کالکرین در پوست می باشد.
آقای de Veer گفت :هدف ما مهارفعالیت داخلی  SFTI وتغییرسطح اتصال آن برای هدف قرار دادن بهتر پروتئازهای پوست وکمک به ترمیم پوست بود.
"نتایج آزمایش های ما سبب ارائه دیدگاه های جدیدی نسبت به نقش پروتئازها درآسیب های پوستی شده و به طور بالقوه به درمان های جدید برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی منجر خواهد شد."
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه