تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 تیر 1391
ایران در علم چشم پزشكی هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی است

  ایران در علم چشم پزشكی هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی است

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشكی ایران گفت: چشم پزشكی ایران در جراحی و درمان بیماری ها هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی قرار دارد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، هرمز شمس روز چهارشنبه در حاشیه بیستمین همایش سالانه چشم تبریز با بیان اینكه تعاملات متخصصان ایرانی با سایر چشم پزشكان دنیا افزایش یافته است، اظهار كرد: چشم پزشكی ایران حرف زیادی برای گفتن دارد.


وی با اشاره به درمان بیماری های ژنتیكی توسط متخصصان علم ژنتیك گفت: در حال حاضر درمان بیماری های ژنتیكی در ایران انجام می شود.

 وی با بیان اینكه سلول های بنیادی پتانسیل تبدیل به هر سلولی را دارند، افزود: به زودی پزشكان ایرانی خواهند توانست از سلول های بنیادی برای درمان قرنیه های آسیب دیده استفاده كنند.

شمس اظهار كرد: تحقیقات بر روی پیوندهای مصنوعی شبكیه چشم توسط محققان ایرانی بر روی حیوانات در حال انجام است.

 عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشكی ایران گفت: سابقه پزشكی و چشم پزشكی در ایران به قبل از اسلام و دوران هخامنشیان بازمی گردد.

وی تعداد اعضای انجمن چشم پزشكی ایران را یكهزار و 500 پزشك عنوان كرد و افزود: با تأسیس دارالفنون در سال 1294 شمسی، آموزش چشم پزشكی مدون شروع و در سال 1326 انجمن چشم پزشكی ایران تأسیس شد.

 وی گفت: این انجمن متولی توسعه آموزش، پژوهش و درمان چشم پزشكی در ایران و منطقه بوده و همگام با دفاع از منزلت علمی و حقوق صنفی چشم پزشكان گام های مؤثری در ارتقاع دانش و خدمات چشم پزشكی برداشته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه