تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1393
ورزشکاران حرفه ای به دنبال استفاده از درمان های سلول های بنیادی اثبات نشده

  ورزشکاران حرفه ای به دنبال استفاده از درمان های سلول های بنیادی اثبات نشده

برخی بازیکنان فوتبال حرفه ای به دنبال راهی اثبات نشده از درمان به کمک سلول های بنیادی برای تسریع روند بهبودشان از آسیب دیدگی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه بیان شده است که با این که بیشتر ورزشکاران به دنبال رسیدن به درمان بهینه در ایالات متحده هستند اما تعدادی نیز با سفر به سایر کشورها به دنبال درمان های وعده داده شده ای هستند که از خطرات آن آگاه نیستند.

با افزایش درمان های جدید اما اثبات نشده با مبنای سلول های بنیادی، ورزشکاران با وظیفه ای خطیر در مواجهه و درک بهتر استفاده از این درمان ها برای حفظ سلامتی شان مواجه هستند. سالانه بیش ا ز700 کیلینک سلول های بنیادی درب های خود را برای کسانی که اصطلاحا آن ها را توریست های سلول های بنیادی می نامند باز می کنند. این افراد برای درمان انواع بیماری ها از اوتیسم گرفته تا مولتیپل اسکلروزیس و فلجی به خارج از وطن خود سفر می کنند. استفاده از سلول های بنیادی برای درمان های ارتوپدیک در ایالات متحده متداول است و بدین منظور توجه بسیاری از ورزشکاران( بیشتر از همه ورزشکاران فوتبال حرفه ای) را به خود جلب کرده است. این مطالعه اشاره می کند که از سال 2009 بیش از 12 نفر از فوتبالیست های حرفه ای این سلول درمانی های اثبات نشده را مورد امتحان قرار داده اند. اطلاعات آن لاین مربوط به کلینیک ها و این ورزشکاران نشان می دهد که آنهایی که از این درمان ها استفاده می کنند از عواقب و خطرات احتمالی این درمان ها بی خبر هستند. علاوه براین، این بازیکنان تبدیل به سخنگوهای رسمی و یک ابزار تبلیغاتی برای این کلینیک ها و تشویق مردم در استفاده از این روش ها می شوند. این مطالعه یادآور می شود که اگرچه سلول درمانی های اثبات نشده در آمریکا به ندرت دچار عوارش جانبی بوده است اما مزایای درمانی قابل توجهی هم نداشته است!. نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می کنند که ورزشکاران حرفه ای باید روشهای موجود برای سلول درمانی را مرور کنند و ببینند که کدامیک می تواند به نحو بهتری درمان های سلول های بنیادی را حمایت، ارزیابی و تنظیم کند و در نهایت سلامت و بی خطر بودن آن را برای ورزشکار تضمین کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه