تاریخ انتشار: شنبه 10 تیر 1391
دانشمندان مکانیزم جدید سلول های بنیادی سرطانی را شناسایی کردند

  دانشمندان مکانیزم جدید سلول های بنیادی سرطانی را شناسایی کردند

محققان اعلام کردند که FOXM1 می تواند K15 را برای القاء تشکیل سرطان مورد هدف قرار دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از EurekAlert،  دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن ارتباط بین دو ژن را کشف کردند که نشان می دهد چگونه سلول های بنیادی سرطانی می شوند.
دراین تحقیق که درمجله PLoS ONE منتشر شده است، مکانیسم جدیدی شناسایی شد که می تواند کاتالیزور تغییر سلول های بنیادی به یک تومور باشد.
دکتر Ahmad Waseem سرپرست این تحقیقات  در دانشگاه کوئین مری لندن گفت: "این یک کشف کاملا غیر منتظره بود ما در حال بررسی نقش ژن کراتین سلول های بنیادی K15  بودیم که تصور می شد مارکر سلول های بنیادی طبیعی است.
"از طریق این تحقیق ما کشف کردیم که ارتباطی بین K15 و ژن سرطان FOXM1 وجود دارد. ما دریافتیم کهFOXM1 می تواند K15 را برای القاء تشکیل سرطان مورد هدف قرار دهد.
سرطان وقتی ایجاد می شود که مشکلی درسلول های بنیادی وجود داشته باشد. این سلول ها  وظیفه ترمیم داخلی را درسراسر بدن انسان بر عهده دارند.از دست دادن عملکرد این سلول های بنیادی منجر به رشد غیر قابل کنترل آنها و در نهایت ایجاد یک تومورمی شود.
این تیم ازطریق فرایندی که در آن از سلول های بسیار حساس و روش های مولکولی استفاده شده است این مطالعه را انجام داد.
پروفسور Hutchison Iain نویسنده همکاراین مطالعه گفت: "ما در مورد این یافته بسیار هیجان زده هستیم زیرا که می تواند به یافتن داروهای موثرتر سرطان برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی و جلوگیری از عود سرطان منجر شود. "
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه