تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1391
عصاره های گیاهی کلید درمان دیابت

  عصاره های گیاهی کلید درمان دیابت

محققان دانشگاه فناوری سوینبرن به بررسی اثر 12 عصاره گیاهان دارویی درکاهش عملکرد دو آنزیم کلیدی درمتابولیسم کربوهیدرات ها که بر قند خون و دیابت تاثیر دارند، پرداختند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، با رشد دیابت در سراسر جهان ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که عصاره های گیاهی  سنتی بومی هند پتانسیل مدیریت این بیماری را دارا می باشد.
محققان دانشگاه فناوری سوینبرن به بررسی اثر 12 عصاره گیاهان دارویی درکاهش عملکرد دو آنزیم کلیدی درمتابولیسم کربوهیدرات ها که بر قند خون و دیابت تاثیر دارند، پرداختند.
Enzo Palombo پژوهشگراین مطالعه گفت: طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 180 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر از این بیماری رنج می برند.
بیش از 800 گیاه بصورت روش های سنتی برای درمان یک یا چند نوع دیابت استفاده می شوند، اما مدیریت این بیماری بدون هر گونه عوارض جانبی هنوزهم بصورت یک چالش است.
او گفت که داروهای مدرن کشف شده شامل ترکیبات سنتی از منابع طبیعی برای درمان بیماری ها است.
نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان داد که بسیاری از عصاره های گیاهان سنتی دارای پتانسیل خوبی برای پیشگیری و کنترل دیابت هستند.
 در این مطالعه فعالیت هفت گیاه دارویی بومی استرالیا و پنج گیاه آیورودا هند در برابر آنزیم های متابولیک α-آمیلاز و α-گلوکوزیداز که کربوهیدرات های رژیم غذایی را به قندهای ساده  می شکنند، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین خواص آنتی اکسیدانی این گیاهان نیز بررسی شد.
از 12 عصاره گیاهی مورد ارزیابی، چوب صندل استرالیایی (Santalum spicatum) ودرخت کینو هند (Pterocarpus marsupium)، بیشترین اثر را در کاهش هر دو آنزیم داشتند.
عصاره  چوب صندل Sandhill (اقاقیای ligulata )، سقز (Beyeria leshnaultii)، لوبیا ی مخملی (Mucuna pruriens) و درخت مو (Boerhaavia diffusa) تنها در برابر α-گلوکوزیداز موثر بودند.
مطالعه بیشتر نشان داد که چوب wanderrie (اقاقیای kempeana) و Sandhill اثر آنتی اکسیدانی داشته و رادیکال های آزاد را که به شدت در دیابت نقش دارند از بین می بردند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه