تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 آبان 1390
تشکیل بلوک های ساختمانی برای دندان های جدید با استفاده از سلول های بنیادی

  تشکیل بلوک های ساختمانی برای دندان های جدید با استفاده از سلول های بنیادی

پژوهشگران در صددند تا با استفاده از سلول های بنیادی خود شخص به رشد دندان وی کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از پایگاه خبری  local10، محققان دانشگاه جنوب شرقی Nova در Davie در حال کار بر روی آینده دندانپزشکی  با استفاده از سلول های بنیادی خود فرد برای رشد دندان ها هستند.
دکتر  Steven Bogdanoff (دندانپزشک) گفته است : ایمپلنت ها عالی هستند اما هنوزچیزی شبیه به دندان های خود ما با احساس و عملکرد و آناتومی اصولی وجود ندارد.
دکتر Peter Murray مدیر پژوهشی دانشکده دندانپزشکی نیز گفت:   دندانپزشکان از توانایی خود برای کمک به بیماران خوشحال هستند، اما در مورد چشم انداز استفاده از سلول های بنیادی برای کمک به درمان بیشتر هیجان زده هستند.
Murray و تیم او سال ها برروی رشد دندان جدید از جوانه دندان یا سلول های بنیادی دندان کارکرده اند.
او گفت : ما تنها با یک سلول شروع کردیم واین بسیار طول می کشد چرا که ما باید بگوییم که سلول های بنیادی چه باید بکنند و چگونه رشد کنند.
سلول بنیادی توسط داربستی که به نظر می رسد درست مثل یک دندان است هدایت می شوند. از آن یک سلول، میلیون ها سلول رشد می کنند.
پژوهشگران موفق به رشد دندان ها در جوندگان شده اند اما نگرانی هایی وجود دارد که باید قبل از حرکت به سمت آزمایشات انسانی برطرف شود.
Murray گفت: درمان با سلول های بنیادی بسیار پر خطر است زیرا هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید آنها چه اثراتی ممکن است در بدن شما داشته باشند. بدن شما در حال حاضر دارای سلول های بنیادی است، بنابراین ممکن است  این سلول های بنیادی را پس بزند یا سلول های بنیادی ممکن است در بدن درست عمل نکرده و تبدیل به بافتی شوند که مورد نظر ما نیست ، مانند سرطان ، بنابراین این ما را می ترساند و ما را ملزم به ایجاد درمانی بسیار ایمن و موفق می کند.
او گفت : آزمایشات انسانی می تواند در چند سال آینده آغاز شود و دندانپزشکان می توانند به رشد دندان های خود بیماران درعرض 15 تا 20 سال کمک کنند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه