تاریخ انتشار: دوشنبه 12 تیر 1391
مارکر جدیدی برای درمان سارکوم Ewing شناسایی شد

سارکوم Ewing نوعی سرطان استخوان است که به طور معمول حدود 250 نوجوان ایالات متحده هر ساله مبتلا به می شوند. اگر شیمی درمانی اولیه موثرباشد ، بهبود آن می تواند با دوام باشد. اما برای کودکان و نوجوانانی که پاسخ ضعیفی به شیمی درمانی می دهند، اگربیماری گسترش یابد میزان زنده ماندن آنها کمتر از 10 درصد است.
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، مطالعه مرکز سرطان دانشگاه کلرادو که درمجله Molecular Cancer Research منتشر شده است، نشان می دهد یک تفاوت مهم که این پاسخ و عدم پاسخ را توضیح می دهد، وجود سطوح بالایی از پروتئین EYA3 است.
Tyler  Robin نویسنده اول این مقاله می گوید: "اولاً، سطوح EYA3 می تواند وسیله ای درارائه پیش بینی دقیق و انتخاب چگونگی شدت درمان سارکوم Ewing باشد، دوماً ما امیدواریم که با کاهش سطوح EYA3 بتوانیم به افزایش اثربخشی درمان های موجود برای سارکوم  Ewing کمک کنیم.
پژوهشگران به تازگی نقش EYA3 را به عنوان یک مولکول ترمیم کننده DNA شناسایی کردند و Tyler نشان داد که EYA3 نقش ترمیم مشابهی در سارکوم Ewing ایفا می کند . سطوح بالای EYA3 به بقا بافت طی و بعد از درمان با شیمی درمانی کمک می کند. مهمترازهمه اینکه، هنگامی که Tyler بیان EYA3 را در سلول های سارکوم Ewing خاموش کرد، آنها به شیمی درمانی حساس شدند.
Heide Ford محقق مرکز سرطان کلرادو و نویسنده ارشد این مقاله می گوید: "جهش ژنتیکی که مسبب سارکوم Ewing است بالا بودن سطح EYA3 را نیزموجب می شود.
Ford  افزود: این جهش که ایجاد کننده  سارکوم Ewing است تلفیقی از یک ژن بر روی کروموزوم 22 با یک ژن در کروموزوم 11 می باشد. گام بعدی ما آزمایش مهار کننده های مولکول کوچک علیه EYA3 ،برای تعیین بهترین مهار کننده ای که سارکوم Ewing را به شیمی درمانی حساس می کند است.
ما امیدواریم که که با  شناسایی سطوح EYA3 و کاهش این سطوح به طورمستقیم یا با مداخله در مراحل تولید بیش از حد آن، به پیش بینی نتایج و تصمیم گیری در مورد درمان های موجود کمک کرده و در نهایت منجر به درمان های جدید برای سارکوم Ewing شود.