تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1391
ژن تراپی و سلول درمانی امیدتازه درمان بیماری های مغز و اعصاب است

  ژن تراپی و سلول درمانی امیدتازه درمان بیماری های مغز و اعصاب است

دبير علمي دومين كنگره «نوروماسكولار و الكترودياگنوزيس» گفت: بالا بودن آمار ازدواج‌هاي فاميلي  در كشور باعث شیوع بیشتر اختلالات ژنتیکی در ایران است و در حال حاضر  ژن تراپی و سلول درمانی امیدهای زیادی پیش روی ما قرار داده است.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان،  دكتر فرزاد فاتحي متخصص مغز و اعصاب  در دومين كنگره «نوروماسكولار و الكترودياگنوزيس»، اضافه كرد: بيماري‌هاي عصبي عضلاني، بيماري‌هاي مشكل و سخت درماني هستند كه از روند تشخيصي مشكلي برخوردارند. در این بیماری ها با توجه به درگیری سیستم عصبی ، اگر سلول‌هاي عصبي تخريب شوند كه ديگر جايگزين نمي‌شوند و روند درمان مشكلي خواهند داشت.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره عوامل ايجاد كننده بيماري‌هاي نوروماسكولار عنوان كرد: علاوه بر عوامل ژنتيكي كه نقش قابل توجهي در بروز آن دارند، تغذيه ، آب‌ و هواي منطقه‌اي وجمعیتی که در یک منطقه زندگی می کنند در بروز اين بيماري‌ها موثرند.
وی همچنین با اشاره به برگزاري كارگاهي درباره MRI عضله در این كنگره گفت: روش تشخيصي MRI مغز یا سایر نقاط بدن از سال ها پیش مورد استفاده بوده اما  اما MRI عضله تكنولوژي نسبتا نويني است كه حدود يك دهه از عمر آن مي‌گذرد. از MRI عضله در خصوص بيماري‌هايي كه نمونه‌برداري يا ساير روش‌هاي تشخيصي درباره آنها امكان‌پذير نيست، استفاده مي‌كنيم.
به گفته دکتر فاتحی، سخنراناني از كشورهاي آمريكا، روسيه، فرانسه، تركيه، سنگاپور و لبنان در اين كنگره حضور می یابند تا تجارب و دانش خود را در خصوص بیماری های مغز و اعصاب با متخصصان ایرانی به اشتراک بگذارند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 10 آبان,1394

امیرمیزان

باسلام من در سن 7 سالگی بر اثر یک حادثه دچار بیماری (همی پارزی) شدم ،الان30 سالمه و طرف چپ بدنم تقریبا 20 الی 30 درصد کارایی دارد ،مخصوصا دست و پای چپ من از مچ به پایین وضعش بدتر هستش(یعنی مچ و انگشت هام). <br />ایا درمان خاصی در ایران یا کشورهای دیگر برای بیماری من و بهبود عملکرد دست و پای چپم وجود داره؟

دوشنبه, 30 اردیبهشت,1392

كريمي

باتشكر از پاسخ شما

پنجشنبه, 26 اردیبهشت,1392

لیلا عرب

با سلام
در اوتیسم تحقیقات زیادی در زمینه پیوند سلول های بنیادی در دنیا انجام شده است.که البته در مرحله تحقیقات است نه درمان.در پژوهشگاه رویان فعلا در این زمینه کاری انجام نمی شود.برای اطلاعات بیشتر با بیمارستان روزبه تماس بگیرید.

ﺳﻪشنبه, 17 اردیبهشت,1392

كريمي

با سلام و خسته نباشيد
دختر 6 ساله اينجانب بيش فعال و بنا به گفته متخصصين مشكوك به اوتيسم خفيف نيز نيباشد .مشكل اصلي ما عدم تكلم واضح و روان اوبوده و اوفقط به صورت تك و يا دو كلمه اي صحبت ميكند . آيا سلول درماني يا ژن درماني برايش مناسب است و در كشور قابل انجام ميباشد
با سپاس فراوان

ﺳﻪشنبه, 20 تیر,1391

hamid zarandouz

با سپاس فراوان خدمت شما عزیزان ودانشمندان بزرگوار وبه امید درمان تمامی بیماران مخصوصا اقای محمد رضا زمانلو از بابل.

ﺳﻪشنبه, 20 تیر,1391

reza

باتوکل به ایزدمنان

یکشنبه, 18 تیر,1391

hamid zarandouz

بامید بهبودی تمامی بیماران بفضل الهی.

یکشنبه, 18 تیر,1391

ایرج مدیری

متشکرم

یکشنبه, 18 تیر,1391

ایرج مدیری

با سلام واحترام
به استحضار میرساند دختری دار م که هفت سال سن دارد و در بدو تولد بدلیل اینکه دو قلو بودنند و زودتر از موعد بدنیا آمدند با مشکل cp خفیف روبرو شده ودر حال حاضر با کمک و واکر قادر به راه رفتن ی باشد . در درحال حاضر امکان مدوا در ایران ویا سایر کشور های خارجی از طریق سلول در مانی برای مداوای ایشان است یا خیر .

ضمنا به دلیل در گیری تاندونهای و عمل جراحی روی پاهای نامبرده انجام پذیرفته ولیکن پیشرفت آن برای راه رفتن خیلی کند است .
با تشکر
در پژوهشگاه رویان سلول درمانی برای بیماران CP انجام می شود ولی با توجه به این که جراحی در هر دو پای کودک شما انجام گرفته شامل ورود به طرح تحقیقاتی ما نمی شود.چنانچه این طرح به عنوان روش درمانی ثابت شود می توانید با پرداخت هزینه این درمان را دریافت کنید ولی فعلا باید صبر کنید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه