تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1391
بيماري‌هاي اعصاب محيطي ارتباطي با استرس ندارند

  بيماري‌هاي اعصاب محيطي ارتباطي با استرس ندارند

عضو هيات مديره انجمن علمي مغز و اعصاب ايران از بكارگيري تكنولوژي جديد سونوگرافي در بيماري‌هاي عصب و عضله خبر داد و گفت: اين روش امیدبخش در آينده  جایگزین بسياري از روش‌هاي تشخيصي بيماري‌هاي اعصاب است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان،  دكتر بابك زماني در حاشيه دومين كنگره «بيماري‌هاي نوروماسكولار و الكترودياگنوزيس»، اظهار داشت: استفاده از سونوگرافي عصب و عضله که به تازگی مطرح شده به طور حتم در آينده كاربرد بيشتري پيدا خواهد كرد.

استاديار نورولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه با بيان اينكه بيماري‌هاي عصب و عضله در كشور درصد شيوع بالايي دارند، عنوان كرد: متجاوز از هزار نوع بيماري عصب و عضله وجود دارد كه عوامل اجتماعي، محيطي و ژنتيكي در بروز آنها نقش دارند.

وی افزود: باید توجه داشت که عصب محیطی با بیماری اعصاب و روان شاید تا حدودی تشابه اسمی داشته باشد اما از نظر علم پزشکی هیچ ارتباطی میان ابتلا به بیماری های اعصاب محیطی با استرس و یا مشکلات روانی وجود ندارد.

به گفته دکتر زمانی، کار بر روی بیمای های عصب و عضله در کشور ما نیازمند تمرکز بیشتری است و جامعه پزشکی که از متولیان فرهنگ پزشکی است باید در این راه تلاش بیشتری کند.
مراجعه غیرضروری زنان جوان به مطب‌ها به دلیل ترس از بیماری MS
عضو هیئت علمی انجمن مغز و اعصاب همچنین گفت: برای ارتقای این رشته در کشور باید فرهنگ و اطلاع مردم،‌ مسئولان و جامعه پزشکی ارتقا یابد زیرا امروزه بیشتر مردم نگران بیماری MS هستند به طوری که بیشترین مراجعات به مطب‌های متخصصان مغز و اعصاب توسط زنان جوان به دلیل نگرانی آنان از بیماری MS است در حالی که هیچگونه شواهدی از بیماری MS نیز ندارند.
وی درباره سلول درمانی بیماری های عصبی عضلانی گفت: نقش سلول‌های بنیادی نیز در بروز بیماری‌های عصبی و عضلانی در زمینه بیماری‌های عصبی و عضلانی در مرحله تحقیقات است ولی آینده روشنی دارد.
این پزشک متخصص تصریح کرد: در برخی کشورها نظیر آمریکای لاتین و اوکراین که قوانین بهداشتی قوی ندارند سلول درمانی برخی بیماری های عصبی آغاز شده که می تواند در آینده برای فرد بیمار مشکل ساز شود لذا باید تا انتشار نتایج قطعی کاربردی بودن سلول درمانی در بیماری ها منتظر و برای استفاده از آن عجله نکرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 14 تیر,1391

امیر

ممنون عالی بود

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه