تاریخ انتشار: یکشنبه 18 تیر 1391
30 تا 50 درصد مبتلایان به فلج اطفال در معرض ابتلا به سندرم post polio هستند

  30 تا 50 درصد مبتلایان به فلج اطفال در معرض ابتلا به سندرم post polio هستند

یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب با اشاره به اینکه بیماری فلج اطفال تقریبا در کشور ریشه کن شده، گفت:  همان تعداد افرادی که از گذشته به این بیماری مبتلا بوده اند در معرض خطر ابتلا به سندرم post polio قرار دارند.

امتیاز: Article Rating

دکتر مرتضی سعیدی، متخصص بیماری های مغز و اعصاب در گفتگو با بنیان در خصوص سندرم post polio اظهار داشت: سندرم post polio وضعیتی است که مبتلایان به فلج اطفال، 10 تا 40 سال پس از رهایی از فلج اولیه در معرض ابتلا  به آن قرار قرار دارند که این بیماری با انجام آزمایش های نوار مغز و اعصاب قابل تشخیص است.
وی در ادامه با بیان اینکه  درمان های نگهداری و رفتار درمانی مهمترین  راه های درمانی این سندرم بوده و دارو درمانی کاربرد چندانی در درمان آن ندارد افزود: سن بالا، تحرک کم و تغذیه نامناسب مهم ترین عوامل تشدید این بیماری است.
این متخصص بیماری های مغز و اعصاب در پایان خاطرنشان کرد: ضعف پیشرونده عضلات ، خستگی عمومی و عضلانی و کاهش حجم عضلات(آتروفی)، دردهای مفصلی، محدودیت های حرکتی و دفرمیتی های اسکلتی نظیر اسکولیوزیس از عمده ترین چالش های بیماران مبتلا به این سندرم است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 27 خرداد,1393

arefe

ازپاسخ شما متشکرم خیلی امیدوار شدم . آیا سندرم post polio خطرهای جدی داره از کجا می تونیم اطمینان حاصل کنیم که عزیز من در معرض ابتلا به این سندرم نیست . راه های پیشگیری داره لطفا بیان کنید .منتظر پاسخ های امیدوارکننده شما هستم . با نهایت تشکر

جمعه, 09 خرداد,1393

لیلا عرب

عارفه عزیز <br />با سلام <br />بیماری فلج مغزی یک بیماری غیر پیشرونده است و وضعیت بیمار بدتر شونده نمی باشد. امکان ازدواج و بچه دار شدن برای آنان هست اما هرگز توانایی مستقل زندگی کردن را ندارند و باید تحت مراقبت باشند زیرا ناتوانی جسمی و شناختی آنها در حد مستقل زندگی کردن نمی باشد.

پنجشنبه, 08 خرداد,1393

arefe

چرا در درباره ی آینده مبتلایان فلج اطفال نظر پزشکی نمی دهید آیا یک مبتلا به فلج اطفال توانایی ازدواج وتشکیل خانواده و فرزنددار شدن را دارد؟ خطرهایی که آینده این عزیزان را تهدید می کند چیستند؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه