تاریخ انتشار: دوشنبه 19 تیر 1391
فاکتور رونویسی Lyl-1  برای تولید سلول پیش ساز T حیاتی است

  فاکتور رونویسی Lyl-1 برای تولید سلول پیش ساز T حیاتی است

سلول های T در تیموس برای هماهنگ کردن پاسخ ایمنی بدن به سرطان یا عفونت ها تولید می شوند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان دانشکده پزشکی Baylor درگزارشی که در مجله Nature Immunology به چاپ رسیده است، اعلام کردند که یک فاکتور رونویسی نام Lyl-1 برای تولید سلول های ابتدایی که به سلول های T بالغ تبدیل می شوند، لازم است. سلول های T در تیموس برای هماهنگ کردن پاسخ ایمنی بدن به سرطان یا عفونت ها تولید می شوند.
دکتر Margaret Goodell ، مدیر سلول های بنیادی و طب ترمیمی از دانشکده پزشکی Baylor گفت:  این پیش سازهای ابتدایی اولین سلول هایی هستند که درمسیر تبدیل شدن به سلول های T شناسایی شده اند. بدون Lyl-1، تنها تعداد کمی از این پیش سازهای رده سلول های T ساخته می شوند.
دکتر Goodell گفت: این یافته ها به ما دیدی تازه نسبت به زیست شناسی این سلول های مولد می دهد.
دکتر Fabian Zohren، دانشجوی دکترا در آزمایشگاه Goodell  نشان داد که موش های فاقد این ژن دچار کمبود سلول های T و به طور خاص تعداد کم این سلول های پیش ساز هستند.
Goodell  گفت:" این نشان می دهد که سلول های پیش ساز دودمان T برای تولید خود واقعا به Lyl-1 وابسته هستند، ما فکر می کنیم که Lyl-1 برنامه ای را که اجازه بقا و توسعه این پیش سازهای حیاتی را می دهد، کنترل می کند.
این یافته ممکن است اهمیت ویژه ای در فهم یک نوع سرطان خون مشهور به لوسمی لنفوبلاستیک حاد سلولهای T داشته باشد. محققان دریافتند که اشکالی از این بیماری که بدترین پیش آگهی را دارند آنهایی هستند که در آن سلول های سرطانی شبیه سلول های پیش ساز دودمان T می باشند. این سلول هاهمچنین دارای سطوح بالایی از Lyl-1 هستند.
یک احتمال این است که اجداد سلول T در بیماران مبتلا به این نوع لوسمی به بیان Lyl-1 ودر نتیجه به برنامه ریزی برای گسترش خود ادامه می دهند. این بیان بیش از حد Lyl-1 از تمایز سلول های پیش ساز دودمان T به سلول های T فعال جلوگیری می کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه