تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 تیر 1391
مولکولی در سیستم ایمنی بدن می تواند به درمان سرطان پوست کمک کند
پیشرفت در ایمنوتراپی سرطان؛

  مولکولی در سیستم ایمنی بدن می تواند به درمان سرطان پوست کمک کند

محققان پس از مشاهده موش فاقد ژن مسئول تکوین یک سلول ایمنی موسوم به سلول T کمکی 17 (TH17)، دریافتند که این موش ها به رشد تومورملانوم مقاومت قابل توجهی نشان می دهند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، محققان Brigham به کشف پیشگامانه ای که آینده درمان ملانوم را تغییر می دهد، دست یافتند. این تیم، به رهبری دکتر Thomas S. Kupper ودکتر Rahul Purwar نشان دادند که بیان بالای یک مولکول سیگنالینگ سلولی به نام اینترلوکین-9، در سلول های ایمنی بدن رشد ملانوم را مهارمی کند.
این یافته ها درمجله پزشکی Nature Medicine منتشر شده است.
محققان پس از مشاهده موش فاقد ژن مسئول تکوین یک سلول ایمنی موسوم به سلول T کمکی 17 (TH17)، دریافتند که این موش ها به رشد تومورملانوم مقاومت قابل توجهی نشان می دهند. محققان همچنین متوجه شدند که این موش ها مقادیر بالایی اینترلوکین-9 را بیان می کنند.
Purwar گفت: "این نتایج غیرمنتظره بود که منجر به بررسی نقش اینترلوکین-9 درسرکوب رشد سرطان شد.
این محققان سپس موش های مبتلا به ملانوم را با سلول های T کمکی 9 (TH9)، سلول های ایمنی که اینترلوکین-9 را تولید می کنند، تحت درمان قراردادند. آنها مشاهده کردند که این موش ها نیز مقاومت شدیدی به رشد ملانوم نشان می دهند. این اولین گزارشی است که به اثرات ضد توموری سلول TH9اشاره کرده است.
علاوه براین، محققان قادر به شناسایی سلول های TH9 درهر دو نمونه خون و پوست انسان عادی، به طور خاص در سلول های T خاطره ای موجود درپوست و سلول های T موجود درسلول های تک هسته ای خون محیطی شدند. درعوض، سلولTH9 درملانوم انسان یا وجود نداشت یا درسطوح بسیار پایین موجود بود. این یافته جدید راه را برای مطالعات آینده که نقش سلول اینترلوکین 9 و TH9 را در درمان سرطان انسانی ارزیابی می کنند، هموارمی سازد.
Kupper گفت: ایمونوتراپی سرطان درحال پیشرفت است واخیرا نتایج هیجان انگیزی در بیماران مبتلا به ملانوم  که تحت درمان با داروهای تحریک کننده سیستم ایمنی بدن بودند، بدست آمده است. ما نیز امیدواربه درمان بیماران مبتلا به ملانوم هستیم اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود."
ملانوم، خطرناک ترین شکل سرطان پوست است. موسسه ملی سرطان تخمین می زند که در سال 2012، بیش از 76،000 مورد جدید ملانوم در ایالات متحده و 9180 مرگ و میر ناشی از آن وجود خواهد داشت. ملانوم در صورت تشخیص و درمان زود هنگام قابل علاج است.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه