تاریخ انتشار: شنبه 24 تیر 1391
هر سلول سرطانی توانایی ایجاد تومور ندارد

  هر سلول سرطانی توانایی ایجاد تومور ندارد

رییس بانک خون بندناف عمومی رویان با بیان اینکه احتمال تبدیل سلول های بنیادی نرمال به سرطان در ابتدا بسیار قوی بود اما مطالعات جدید خلاف آن را نشان می دهد گفت: امروزه این نظریه بسیار کمرنگ شده است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر مرضیه ابراهیمی در اولین روز از مدرسه تابستانی رویان به تشریح سلول های بنیادی سرطان و روش جداسازی آن پرداخت و گفت: سلول های بنیادی سرطان به دارو و شیمی درمانی مقاومند چون داروهایی که به آنها وارد می شود به خارج سلول پمپاژ می کنند.
وی با بیان اینکه تئوری قدیمی درباره سلول های سرطانی این بود که هر سلول سرطانی قابلیت سرطانی شدن و تومورزایی را دارد افزود: اما مطالعات جدید خلاف این را می گویند و محققان به این نتیجه رسیدند که تنها سلول های بنیادی سرطان می توانند ایجاد سرطان کنند و یا تومور ساز شوند.
به گفته دکتر ابراهیمی، سلول بنیادی چون ساز و کار قوی دارد که به ترمیم درونی آن می انجامد، احتمال تبدیل سلول بنیادی نرمال به سلول سرطانی خیلی ضعیف است.
وی تاکید کرد سلول های بنیادی سرطان اگر در محیط مناسب قرار بگیرند سرطانی می شوند و اینگونه نیست که سلول بنیادی سرطان که مثلا برای ایجاد سرطان پروستات مناسب است اگر در ناحیه بازو قرار گیرد ایجاد تومور کند بلکه باید در محیط مناسب و شرایط مناسب برای رشد قرار گیرد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه