تاریخ انتشار: یکشنبه 25 تیر 1391
شیوع وبا در کوبا مرگ و میر جدیدی به دنبال نداشت

  شیوع وبا در کوبا مرگ و میر جدیدی به دنبال نداشت

وزارت بهداشت کوبا اعلام کرد: تلاش های شدید قرنطینه کردن افراد آلوده به وبا، دادن قرص کلر و آموزش مردم به معنای کاهش موارد منتقل شده توسط آب بوده و هیچ مدرکی دال بر گسترش این بیماری از طریق مواد غذایی وجود ندارد.
 

امتیاز: Article Rating

  به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، وزارت بهداشت کوبا، روز شنبه در گزارشی 158 مورد ابتلا به وبا، نزدیک به سه برابربیشتراز پیش را اعلام کرد اما گفت: هیچ مرگ و میر جدیدی ازشیوع این بیماری گزارش نشده وبه نظر می رسد که بیماری محدود شده و رو به افول است.

تقریبا همه موارد وبا از شهرستان Manzanillo، در شرق استان  Granma در 700 کیلومتری شرق پایتخت، و یا از افرادی که به تازگی به این منطقه سفر کرده اند، آمده است.
این وزارتخانه افزود: "ما مواردی را درمناطق دیگر که در Manzanillo آلوده شده بودند، شناسایی کرده ایم که همه آنها به سرعت تحت درمان قرار گرفتند. هیچ  گزارشی ازگسترش شیوع بیماری وجود ندارد."
کوبا اعلام کرد که سه سالمند از بیماری های مناطق حاره جان خود را از دست داده اند و 53 نفر در شروع شیوع وبا دراین جزیره بیمار شدند. تا گزارش روز شنبه ، مقامات آمار بیشتری را اعلام کرده بودند که باعث شایعات در مورد مرگ و میر بیشتر ومشکلات گسترده ترشده بود. با این حال، حتی در منطقه آلوده، کارگران و ساکنان هتل ها گفته اند که هیچ وحشت و نگرانی وجود ندارد.
کوبا دارای سیستم دفاع مدنی به خوبی سازمان یافته است که قادر به بسیج سریع سازمان های دولتی و گروه های شهروندی، بویژه در هنگام  طوفان های گرمسیری می باشد. گروه های کارگری درب به درب منازل رفته و آب های بلا استفاده را که در آن پشه ها یکی دیگر از بیماری های مناطق حاره ای به نام دانگ را ایجاد می کنند، از بین می برند.
این کشور همچنین دارای هزاران نفر از پزشکان و پرستاران خوب آموزش دیده است که بسیاری از آنها نقش کلیدی درمبارزه با شیوع بیماری بسیار مرگبارترازوبا در نزدیکی هاییتی پس از زلزله ویران کننده آن کشورداشته اند.
افزایش موارد اسهال و بیماری های گرمسیری در کوبا طی تابستان، با توجه به گرمای شدید و باران های سنگین، طبیعی است. وزارت بهداشت دراطلاعیه خود در روز شنبه، از مردم خواست دست های خود را با آب جوش شسته و به بهداشت شخصی خود توجه کنند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه