تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 آبان 1390
لزوم وجود بانک خصوصی خون بندناف در کنفرانس رم تاکید شد

  لزوم وجود بانک خصوصی خون بندناف در کنفرانس رم تاکید شد

مسئول فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان که به نمایندگی از این شرکت در سومین کنگره بین المللی فوق تخصصی خون بندناف رم شرکت کرده بود گفت: در این کنگره بر اهمیت وجود بانک خصوصی بندناف تاکید شد.
امتیاز: Article Rating

دکتر سعید آبرون مسئول فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان که از 29-27 اکتبر (7-5 آبان ) در سومین کنگره بین المللی و فوق تخصصی خون بندناف رم حضور یافته بود در گفتگو با بنیان اظهار داشت: با توجه به اینکه این کنگره به صورت فوق تخصصی برگزار شده بود حدود 335 نفر از کشورهای مختلف ثبت نام کرده بودند.
وی افزود: غرفه بانک خون بندناف رویان نیز در این کنگره به معرفی فعالیت های شرکت و دستاوردهای آن پرداخت.
دکتر آبرون با بیان اینکه یافته های جدید برای پیوند به اطفال، روش هایی جدید در زمینه استفاده از دو کیسه خون بندناف و ... در این کنگره مورد بررسی قرار گرفت اضافه کرد: دکتر گلوکمن که رییس این کنگره بودند، طی سخنانی بر نتایج موفقیت آمیز پیوند خون بندناف از خواهر  یا برادر به یکدیگر صحه گذاشتند و برلزوم وجود بانک خون بندناف خصوصی تاکید کردند.
اولين پيوند خون بند ناف در سال 1988 ميلادي در فرانسه و توسط دکتر گلوکمن به يک کودک مبتلا به کم خوني فانکوني (يک نوع کم خوني مادرزادي) انجام گرفت و به اين ترتيب تا به امروز صد ها پيوند موفق خون بند ناف صورت گرفته است و مراکز بزرگ ذخيره اين سلول ها در کشور هاي مختلف جهان تاسيس گرديده است.
وی حضور شرکت فناوری بن یاخته های رویان را در سومین کنگره جهانی خون بندناف مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه بانک خون بندناف رویان برای اولین بار در این کنگره جهانی شرکت کرده بود در جهت معرفی رویان گام بلندی برداشته شد.
لازم به ذکر است، پروفسور E.Gluckman از دانشگاه پاریس به عنوان رییس کنگره، رییس پیوند خون و مغز استخوان اروپا و انگلیس، Anthony Nolan از مدیران بخش اروپایی پیوند خون و مغز اسختوان پروفسور A.Madrigal از مهمانان افتخاری این کنفرانس بودند.
هم چنین سازمان ها و مراکز معتبر بین المللی فعال در زمینه ذخیره سازی سلول های خون بندناف از جمله EUROPEAN SCHOOL OF HEAMATOLOGY(ESH)، EUROCORD، eurocord-ed، NETCORD، EBMT از برگزار کنندگان این نشست جهانی بودند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 13 آبان,1390

ali

خوب بود

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه