تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آذر 1393
سیستم ایمنی روده ها وزن بدن را کنترل می کند

  سیستم ایمنی روده ها وزن بدن را کنترل می کند

گروهی از پژوهشگران در UCL مکانیسم غیر قابل انتظاری را شناسایی کرده اند که روی ایجاد چاقی و ابتلا به دیابت نوع دو بعد از یک رژیم غذایی پرچرب اثرگذار است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  این محققین کشف مهمی در رابطه با نقش ضروری سیستم ایمنی روده برای کنترل متابولیسم انرژی داشته اند. در این مطالعه محققین هدف درمانی جدیدی را برای درمان چاقی و دیابت نوع دو ارائه داده اند. در واقع، آن ها توانسته اند  برای اولین بار نشان دهند که به دنبال یک رژیم غذایی چرب، غیر فعال شدن بخشی از سیستم ایمنی روده به نام پروتئین MyD88 موجب از دست دادن وزن وکاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو در این افراد می شود که مربوط به چاقی است.

جالب این که آن ها نشان دادند که مدیفه کردن پاسخ ایمنی به از کار انداختن پروتئین MyD88 در سلول های پوشاننده روده، منجر به آهسته کردن روند ایجاد دیابت نوع دو ناشی از رژیم غذایی چرب می شود و در نتیجه ایجاد بافت چربی نیز کاهش می یابد. نکته مهم تر این که نتایج این مدیفیکاسیون نشان داد که می تواند در مورد کاهش وزن جانور مثمر ثمر باشد و در نتیجه اثرات درمانی داشته باشد. در بین مکانیسم های مختلف مشخص شده، این محققین دریافتند که علاوه بر محافظت نسبی در برابر التهاب و دیابت نوع دو، موش هایی که فاقد این پروتئین در روده شان هستند در برابر چاقی نیز مصون هستند زیرا آن ها انرژی بیشتری را در مقایسه با سایر موش های چاق مصرف می کنند. علاوه بر این، آن های فلور باکتریایی روده ای متفاوتی نیز دارند. جالب این که آن ها نشان داده اند که می توان با انتقال باکتری های روده ای این موش ها به موش دیگر فاقد فلور باکتریایی، مانع از چاقی و دیابت شد. تمام این نتایج منجر به این شد که محققین بر این باور باشند که طی یک دوره مصرف غذای پرچرب، سیستم ایمنی روده نقش مهمی را در تنظیم ذخیره چربی در بدن ایفا می کند و عینا قادر به مدیفه کردن ترکیب فلور باکتریایی روده نیز می باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه