تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 دی 1393
سلول های بنیادی در بلاتکلیفی متولد می شوند

  سلول های بنیادی در بلاتکلیفی متولد می شوند

این مطالعه اخیر در دانشگاه کپنهاگن نشان داده است که مهار یا بلوک کردن سلول های بنیادی برای یک تصمیم گیری خاص، می تواند منجر به رشد سلولی و تعریف راه هایی برای تمایز سلول های بنیادی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این مطالعه اولین تجزیه و تحلیل جامع یک مسیر مهم برای تصمیم های سلول های بنیادی و سرطان است که Erk نام دارد. به عنوان یک نتیجه، این کار می تواند سرنخ هایی را برای درمان سرطان و کمک برای ایجاد یک پلت فرم برای سلول درمانی اختلالاتی شبیه پانکراتیت و بیماری های کبدی ارائه دهد. اگر که شما همه فرصت های ممکن را بلوک کنید این سلول ها در مرحله بنیادینگی می مانند و اگر راهی را برای خروج از این مرحله در پیش روی آن ها قرار دهند، می توانند به طور کارا سلول های خاصی را تولید کنند. از آن جایی که سلول های بنیادی جنینی می توانند به هر نوع سلولی تبدیل شوند، آن ها گزینه خوبی برای این گونه مطالعات هستند. بر مبنای این مطالعات، برداشتن راه های ممکن تمایزی از مقابل این سلول ها موجب می شود که آن ها به صورت سلول بنیادی باقی بمانند. به عبارت دیگر، برداشتن این شانس های تمایزی موجب تولید سلول های بنیادی بیشتر می شود.

در جنین، سلول هایی شبیه سلول های بنیادی جنینی به میزان کم و در مدت زمان محدودی وجود دارند، که می توانند به طور سریع به سایر سلول ها تبدیل شوند و در نهایت یک موجود کامل را ایجاد کنند. این مطالعه جدید نشان می دهد که مواد شیمیایی که به طور معمول برای رشد سلول های بنیادی جنینی استفاده می شوند موجب می شوند که فرصت های تمایزی این سلول ها کاهش یابد. با بلوک کردن این گزینه های پیش روی، محققین می توانند این سلول ها را از جنین ها برداشته و با ایجاد سلول های بنیادی جنینی ان ها را به طور نامحدود در ظروف آزمایشگاهی کشت دهند. این امر یک چارچوب فکری جدیدی را برای کمک به تثبیت تکنیک های بافتی برای جمعیت های سلول های بنیادی ایجاد می کند و یک پارادایم فکری جدید برای این که ما در مورد سلول های بنیادی جنینی چگونه فکر می کنیم و چگونه آن ها را حفظ می کنیم ارائه می دهند.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه