تاریخ انتشار: شنبه 31 تیر 1391
تحقیقات سلول های بنیادی با هدف درک سرطان

  تحقیقات سلول های بنیادی با هدف درک سرطان

یک تیم بین المللی از محققان به رهبری پروفسور Martin Pera دانشمند سلول های بنیادی، یک نشانگر جدید را که نقش مهمی در درک ما از چگونگی توسعه سرطان در کبد، لوزالمعده و مری دارد ، کشف کرده اند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، این مطالعه که درمجله سلول های بنیادی منتشر شده است، به درک ما از نقش سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز در بازسازی بافت و تشخیص و درمان سرطان می افزاید.
با وجودیکه مشخص شده سلول های بنیادی در اندام هایی مانند کبد و پانکراس وجود دارند، جداسازی آنها مشکل است. یافته های جدید نشان می دهد که برای جداسازی این سلول های بنیادی می توان از یک آنتی بادی که توسط این تیم توسعه یافته است، استفاده کرد.
پروفسور PERA، رهبر برنامه های سلول های بنیادی استرالیا در دانشگاه ملبورن، گفت: این آنتی بادی قادر به تشخیص سلول های پیش ساز در موارد بیماری هایی مانند سیروز کبدی و سرطان ها مانند سرطان لوزالمعده و سرطان مری است.
او گفت: "با شناسایی این سلول ها، ما امیدواریم که قادر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش آنها در بازسازی بافت و به خصوص تشخیص و درمان سرطان هایی مانند سرطان لوزالمعده باشیم".
شناسایی سرطان کبد، پانکراس و مری اغلب بسیار دشواربوده  و درمان آنها با چالش های زیادی همراه است.
PERA و یکی از نویسندگان همکارش در این مقاله، دکتر Kouichi Hasegawa، موفق به دریافت کمک مالی از صندوق تحقیقات استراتژیک استرالیا - هند برای ادامه تحقیقات خود را برروی مارکرهای سلولهای بنیادی کبد، لوزالمعده و روده شدند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه