تاریخ انتشار: شنبه 31 تیر 1391
سلول های بنیادی نخاع را با موفقیت به سلول استخوانی تبدیل کردیم
استاد دانشکده شیمی و مهندسی پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا:

  سلول های بنیادی نخاع را با موفقیت به سلول استخوانی تبدیل کردیم

استاد دانشکده شیمی و مهندسی پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا گفت: توانسته ایم سلول های بنیادی مغز نخاع را به سلول های استخوانی تبدیل کنیم که در درمان آرتروز، سرطان های استخوان و آسیب های استخوانی مفید است.

امتیاز: Article Rating

دکتر اسماعیل جباری در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: در مرکز آزمایشگاهی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا، دو پروژه در آزمایشگاه تحت آزمایش و بررسی است. یکی از این پروژه ها بر روی بازسازی بافت های استخوانی و دیگری رساندن هدف مند داروها به تومورهای سرطانی است .

وی اضافه کرد: در گروه اول به نتایج خوبی رسیده و توانسته ایم سلول های مغز نخاع را برداشته و به سلول های استخوانی تبدیل کنیم و بعد از وارد کردن به داربست ، در داخل بافت های استخوانی صدمه دیده جایگزین نماییم تا بتوانیم آنها را بازسازی کنیم.

این استاد برجسته با بیان اینکه این اقدام برای بیماران مبتلا به آرتروز، افرادی که به سرطان های استخوان دچار شده اند  و یا کسانی که حجم وسیعی از استخوان آنها برداشته شده و لازم است که آن حجم بازسازی شود مناسب است افزود: حتی برای سربازانی که در جنگ استخوان آنها آسیب دیده هم این روش مناسب است.

وی که در مدرسه تابستانی رویان حضور یافته بود آینده دانشجویان ایرانی و مرکز تحقیقات سلولی ملکولی رویان را بسیار روشن دانست و گفت: این مهندسی بافت به وسیله دانشجویانی که علاقه به این زمنیه هستند روز به روز درحال گسترش است.

جباری زمینه فعالیت دانشجویان رشته های زیست شناسی را بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: دانشجویان می توانند در مهندسی بافت های مختلف بدن و یا در بیمارستان ها با پزشکان همکاری کنند. حتی درزمینه ساخت موادی که در پزشکی استفاده می شود می توانند با مهندسین و بیولوژیست ها همکاری و زمینه رشد علم جدید را باز کنند.

استاد دانشکده شیمی و مهندسی پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا در بیان تفاوت دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی گفت: دانشجویان ایرانی علاقه زیادی به یادگیری دارند و علاقه مندند که دانش های جدید را یاد بگیرند و میزان استقبال آنها برای یادگیری برای من بسیار جالب است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 19 مرداد,1391

elnaz famili

سلام.می خواستم بدانم برای تنگی کانال نخاعی برای بیماران راه درمانی جدیدی وجود دارد؟ ممنون
******************************************************
پاسخ: در حال حاضر همان درمان های داروئی و استراحت و چنانچه موثر واقع نشود درمان جراجی پیشنهاد می شود.برای درمان این بیماری روشی با سلول های بنیادی وجود ندارد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه