تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 دی 1393
بلوک کردن مسیر Notch منجر به ایجاد راهی جدید برای ترمیم سلول های مویی و احیای شنوایی می شود

  بلوک کردن مسیر Notch منجر به ایجاد راهی جدید برای ترمیم سلول های مویی و احیای شنوایی می شود

فقدان سلول های مویی حسی دلیل عمده فقدان شنوایی و اختلالات تعادلی است. گوش داخلی پستانداران بعد از تولد دارای سلول های پیش سازی است که دارای پتانسیل ترمیم سلول های مویی و ریکاوری شنوایی هستند اما مکانیسم هایی که تکثیر و ترمیم این سلول های مویی را کنترل می کنند هنوز شناخته نشده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، محققین چینی نشان داده اند که بلوک کردن مسیر Notch نقش مهمی را در تعیین ظرفیت تکثیر سلول های پیش ساز بخش حلزونی ایفا می کند. پیش از این معلوم شده بود که این مسیر در پراکنش سلول های مویی در گوش داخلی دخالت دارد. سطح بالای فعالیت Notchتقسیم سلول های پیش ساز و ترمیم سلول های مویی را در گوش داخلی بعد از تولد مهار می کند. این محققین می گویند که ما چیزهای جدیدی در مورد این مکانیسم دریافته ایم. آن ها نشان داده اند مهار مسیر Notch نیز تقسیم سلولی را افزایش می دهد. تحت شرایطی، سلول های پیش ساز گوش داخلی مجددا وارد چرخه سلولی می شوند تا سلول های مویی را در حلزون گوش بازسازی کنند. این مطالعه در واقع مسیر جدیدی را برای بلوک کردن فعالیت Notch برای افزایش جمعیت سلول های پیش ساز از طریق تقسیم سلولی و بازسازی سلول های مویی جدید ارائه می دهد. این مطالعه این پتانسیل را دارد که منجر به تکوین استراتژی های جدید برای رسیدن به ترمیم سلول های مویی و احیا شنوایی شود. محققین نشان دادند که مهار Notch تکثیر سلول های پشتیبان را شروع می کند که موجب ایجاد سلول های مویی در حلزون گوش موش ها بعد از تولد در in vivo و in vitro می شود. از طریق ردیابی اصل و نسب، آن ها دریافتند که در اغلب سلول های پشتیبان در حال تکثیر و سلول های مویی ایجاد شده در نتیجه تقسیم سلولی القا شده به و سیله مهار Notch از سلول های پیش سازی متشق می شوند که Lgr5+ هستند. آن ها دریافته اند که مهار Notch ترمزها موجود روی مسیر Wnt استاندارد را بر می دارد و موجب می شود که سلول های پیش ساز Lgr5+ از طریق میتوز تکثیر شده و تولید سلول های مویی جدید کنند.

این مطالعه عملکرد جدیدی از سیگنالینگ Notch در محدود کردن تکثیر و ترمیم سلول های پیش ساز حلزونی ارائه می دهد و مسیر جدیدی را برای ترمیم سلول های مویی از سلول های پیش ساز با مختل کردن برهمکنش بین مسیرهای Notch و Wnt ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه