تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اسفند 1393
پروتئین Sall4 برای ترمیم DNA در سلول های بنیادی نیاز است

  پروتئین Sall4 برای ترمیم DNA در سلول های بنیادی نیاز است

یک پروتئین که به سلول های بنیادی جنینی(ESCs) در حفظ هویت شان کمک می کند در ترمیم DNA نیز نقش دارد. این یافته ها احتمال این که پروتئین Sall4، نقش مشابهی را در سلول های سرطانی ایفا می کنند بالا می برد که این امر به ترمیم آسیب DNA در آن ها و بقای آن ها در زمان شیمی درمانی کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، ترمیم DNA آسیب دیده بویژه برای سلول های بنیادی جنینی مهم است زیرا آن ها هر موتاسیونی را می توانند به اخلاف شان منتقل کنند. سلول های بنیادی جنینی موش در ساخت و ترمیم ماهر هستند هر چند چگونگی این مهارت مشخص نیست. تیمی از محققین  از دانشگاه کالیفرنیا به تست این مطلب پرداخته اند که آیا پروتئین Sall4 که تمایز سلول های بنیادی جنینی را سرکوب می کند در ترمیم DNA نقش دارد یا خیر.

محققین دریافتند که سلول های بنیادی جنینی فاقد Sall4در مرمت شکستگی ها در دو رشته DNA ضعیف هستند، این شکستگی ها شکل خطرناکی از آسیب های DNA هستند که در آن ها هر دو رشته مارپیچ دو تایی حفظ شده است. هم چنین آن ها مشاهده کردند بعد از القای آسیب در  DNAی سلول های بنیادی جنینی موش، Sall4 مرتبط با پروتئین ها در ترمیم DNA دخیل هستند. به طور کلی، یافته های آن ها یک مدل را برای این که چگونه Sall4 به جایگاه های این شکستگی ها می رود و ATM را فعال می کند، حمایت می کند. این ATM، کینازی است آسیب DNA را هشدار می دهد و ترمیم را تحریک می کند. از آن جایی که سلول های توموری اغلب Sall4 را بیش از اندازه بیان می کنند، پروتئین ممکن است به طور مشابه آسیب DNA را ترمیم کند. بنابراین پروتئین Sall4 می تواند هدفی برای ایجاد داروها در بیولوژی سرطان باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه