تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند 1393
ترکیب سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان سرطان ریه

  ترکیب سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان سرطان ریه

محققین در بریتانیا بعد از دریافت بودجه ای از شورای تحقیقات پزشکی(MRC)، قصد دارند امسال از ژن- سلول درمانی ترکیب شده برای درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، سرطان سینه سالانه بیش از 34000 نفر را در بریتانیا به کام مرگ می فرستد. این مطالعه از  سلول های بنیادی به عنوان وسیله انتقالی برای یک ژن ضد سرطانی بالقوه استفاده می کند که موجب القای مسیر خود تخریبی در سلول های سرطانی(نه سلول های سالم) می شود.

تست های اولیه در تیمار آزمایشی موش ها نشان داده است که این درمان می تواند تومورها را کاهش داده و در مواردی به طور کلی از بین ببرد. این تیم اینک به دنیال تست کردن این درمان در داوطلبان انسانی هستند تا در ابتدا بی خطر بودن آن را در مورد انسان و سپس موثر بودن آن را به همراه شیمی درمانی در مقایسه با درمان های استاندارد بررسی کنند. سرطان سینه بسیار صعب العلاج است زیرا اغلب بیماران تا زمانی که سرطان به مراحل آخر خود نرسیده و در بدن متاستاز نکرده مشخص نمی شود. یک گزینه درمانی موجود شیمی درمانی است اما در بهترین حالت هم این درمان تنها چندماهی را به عمر فرد اضافه می کند و دارای عوارض جانبی زیادی است. این محققین می گویند ما برآنیم که از سلول های بنیادی برای درمان استفاده کنیم که بعد از تزریق، به طور ذاتی تمایل دارند به درون تومورها رفته و در آن ها ساکن شوند. بنابراین آن ها در آن جا یک مسیر کشتن سلول های سرطانی را فعال می کنند ولی سلول های پیرامونی را دست نخورده باقی می گذارند. اگر مطالعات بالینی موفقیت آمیز باشد، این درمان می تواند برای درمان تومور ریوی و در آینده سایر تومورها به کار برود. درمان با استفاده از سلول های بنیادی صورت می گیرد که برای بیان یک ژن ضد سرطانی به نام TRAIL مدیفه شده اند. در این مورد مواد ژنتیکی درون سلول از تجزیه شدن به وسیله بدن در امان می مانند و بنابراین زمانی که به تومور می رسند شروع مسیر سیگنالینگی را موجب می شوند که سلول های سرطانی را می کشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه