تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اسفند 1393
بلوک کردن مسیر Notchمنجر به مسیر جدیدی برای ترمیم سلول های مویی و احیا شنوایی می شود

  بلوک کردن مسیر Notchمنجر به مسیر جدیدی برای ترمیم سلول های مویی و احیا شنوایی می شود

فقدان سلول های مویی حسی، دلیل عمده عدم شنوایی و اختلالات تعادلی است. گوش داخلی پستانداران بعد از تولد دارای سلول های پیش سازی است که پتانسیل ترمیم سلول مویی و ریکاوری شنوایی را دارند اما مکانیسم هایی که تکثیر آن ها و ترمیم سلول مویی را کنترل می کند هنوز مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین در مدرسه پزشکی هاروارد و دانشگاه فودان چین دریافته اند که بلوک کردن مسیر Notch در گوش داخلی، نقش مهمی را در تعیین ظرفیت تکثیری سلول های پیش ساز حلزونی باز می کنند. مسیر Notch پراکنش سلول های مویی را کنترل می کند. سطوح بالای فعالیت Notch تقسیم سلول های پیش ساز و ترمیم سلول های مویی را در گوش داخلی بعد از تولد مهار می کند. ما چیزهای جدیدی را در مورد این مکانیسم یاد گرفته ایم. مطالعات نشان داده است که مهار فعالیت Notch می تواند سلول های پشتیبان گوش داخلی را به سلول های مویی تبدیل کند. در این مطالعه نیز، محققین نشان داده اند که مهار Notch موجب افزایش تقسیم سلولی می شود. تحت این شرایط، سلول های پیش ساز گوش داخلی مجددا وارد تقسیم سلولی برای ترمیم سلول های مویی در بخش حلزونی بعد از تولد می شوند. بنابراین این مطالعه مسیر جدیدی را برای بلوک کردن فعالیت Notch برای افزایش جمعیت سلول های پیش ساز از طریق تقسیم سلولی و ترمیم سلول های مویی جدید ارائه می دهد. این مطالعه این پتانسیل را دارد که منجر به استراتژی های جدید برای ترمیم سلول های مویی و احیای شنوایی شود.

محققین نشان می دهند که مهار Notch موجب شروع تکثیر سلول های پشتیبان می شود که به سلول های مویی جدید در حلزون گوش موش بعد از تولد در in vivo و in vitro می شود. آن ها نشان داده اند که مهار Notch ترمز های موجود روی سیگنالینگ Wnt استاندارد را بر می دارد و سلول های پیش ساز Lgr5+ را تحریک به تقسیم میتوزی برای تولید سلول های مویی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه