تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مرداد 1391
برای کاهش درد دندان درآوردن کودک از benzocaine استفاده نشود

  برای کاهش درد دندان درآوردن کودک از benzocaine استفاده نشود

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار می دهد که والدین نباید از محصولات benzocaine برای از بین بردن درد ناشی از دندان درآوردن نوزادان مگر در مواردی تحت مشاوره و نظارت پزشک استفاده کنند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، ماده Benzocaine یک بی حسی موضعی است که در بیشتر محصولات مانند Anbesol، Orajel، Baby Orajel ، Orabase و Hurricane وجود دارد.
استفاده از مایعات و ژل  benzocaine  برای رفع درد لثه و دهان ، می تواند منجر به یک بیماری نادر اما بالقوه مرگبار به نام methemoglobinemia شود که در آن مقدار اکسیژن حمل شده از طریق جریان خون تا حد زیادی کاهش می یابد. FDA گفت: کودکان زیر 2 سال در معرض خطر خاصی برای این بیماری هستند.
این سازمان برای اولین بار در مورد خطرات بالقوه benzocaine در سال 2006 هشدار داد و از آن زمان 29 گزارش از موارد methemoglobinemia مرتبط با ژل benzocaine را دریافت کرده است.  19 مورد آن در کودکان و 15 مورد دراطفال زیر 2 سال رخ داده است.
FDA همچنین اشاره کرد که والدین ممکن است به سختی علائم و نشانه های methemoglobinemia را که عبارتند از: رنگ پرید گی، پوست ،لب ها و بستر ناخن خاکستری یا آبی رنگ، ، تنگی نفس، خستگی، گیجی، سردرد و ضربان قلب سریع را تشخیص دهند.
FDA گفت: این علایم می تواند در مدت چند دقیقه تا چند ساعت پس از مصرف  benzocaine رخ دهد. پدر و مادر باید اگر کودک علائم methemoglobinemia را پس از مصرف  benzocaine نشان داد، هر چه سریعتربا اورژانس تماس بگیرند .
آکادمی اطفال آمریکا می گوید: به جای استفاده از benzocaine برای کاهش درد دندان درآوردن، پدر و مادر به کودک یک حلقه ماساژدندان سرد شده در یخچال بدهند و یا با انگشت به آرامی لثه کودک را مالش یا ماساژ دهد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه