تاریخ انتشار: دوشنبه 07 اردیبهشت 1394
عصاره خوراکی خارشیر سلول های بنیادی سرطان کلورکتال را در تومورهای در حال رشد متوقف می کند

  عصاره خوراکی خارشیر سلول های بنیادی سرطان کلورکتال را در تومورهای در حال رشد متوقف می کند

در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا(AACR) در سال 2015، گزارشی به وسیله محققین در دانشگاه کلرادو ارائه گردیده است که نشان می دهد که تجویز خوراکی سیلیبینین(Silibinin) شیمیایی که از خارشیر مشتق شده، توانایی سلول های بنیادی سرطان کلورکتال برای رشد و ایجاد تومور را مهار می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، زمانی که سلول های بنیادی گرفته شده از تومورها که در محیط شرطی با Sibilinin تغذیه شده بودند مجددا به مدل های موشی جدید تزریق شدند، سلول ها حتی در غیاب Sibilinin نیز در ایجاد تومورهای مهاجم ناتوان بودند. نتایج به سادگی نشان داد که تومورها در موش هایی که در ابتدا با Sibilinin تغذیه شده بودند دارای سلول های بنیادی کمتری بودند، کوچکتر بودند، متابولیسم پایین تری داشتند و رشد عروق خونی جدید نیز در آن ها کمتر بود. از آن مهم تر این که، زمانی که سلول های بنیادی سرطانی مشتق از تومور در موشی که با Sibilinin تغذیه شده بود، مجددا به موش جدید تزریق شدند، توانایی کلونی زایی و تکثیر قبلی شان را حتی در حضور Sibilinin نداشتند.

ماده Sibilinin یک ماده غیر سمی و یک عامل مهار کننده شیمیایی است که از دانه های خارشیر مشتق شده است. نتایج نشان داده شده به وسیله دکتر Agarwal در این نشست نشان داد که در کشت های سلولی، Sibilinin روی سیگنالینگ های سلولی همراه با تشکیل و بقای سلول های بنیادی سرطان کلورکتال اثر می گذارد. مطالعه حاضر خط امیدواری ها در مطالعه به وسیله مدل های موشی را گسترش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه