تاریخ انتشار: شنبه 14 مرداد 1391
درمان سريعتر زخم‌هاي باز با افشانه روي پوست

  درمان سريعتر زخم‌هاي باز با افشانه روي پوست

محققان آمريكايي و كانادايي افشانه‌اي براي پوست طراحي كرده‌اند كه با ايجاد لايه‌اي از سلول هاي پوستي روي زخم مي‌تواند به درمان آن كمك كند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، اين افشانه تاكنون بر روي 228 نفر با زخمهاي باز روي پا آزمايش شده است.

اين يافته‌ها كه در مجله Lancet منتشر شده، نشان داده است كه زخمهاي درمان شده با اين افشانه از امكان ترميم‌پذيري بيشتر و سريعتري برخوردار بودند.

به گفته كارشناسان،‌ ترميم سريعتر مي‌تواند هزينه‌هاي درماني به جز هزينه اين افشانه را كاهش دهد.

درمان زخم‌هاي پا بسيار سخت است و بهترين درمان براي آنها يعني باندهاي فشرده سازی تنها 70 درصد از زخم را در شش ماه ترميم مي‌كنند. روش درماني ديگر شامل برداشتن پوست از قسمت‌هاي ديگر بدن و پيوند آن بر روي زخم است. اين درحالي است كه اين افشانه يك پوشش از سلولهاي پوست اهدايي و پروتئين‌هاي لخته كننده خون را بر روي زخم قرار مي‌دهد.

در اين پژوهش بيماران هر 14 روز از اين افشانه بهره‌مند شده و بهبود زيادي را نشان دادند. به گفته محققان، اندازه زخم به محض آغاز اين درمان به سرعت رو به كاهش گذاشت. 70 درصد اين بيماران پس از سه ماه بهبود يافتند در حالي كه تنها 46 درصد از بيماراني كه از درمانهاي ديگر استفاده كردند با اين درمان روبرو شده بودند.

زخم‌هاي پا بيشتر با فشار خون بالا در رگهاي پا بروز پيدا كرده كه به پوست آسيب مي‌زنند و باعث ترك برداشتن پوست و تبديل آن به يك زخم باز مي‌شوند.

اين افشانه توسط شركت Healthpoint Biotherapeutics در آمريكا توليد شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه