تاریخ انتشار: دوشنبه 16 مرداد 1391
FDA  به داروی Zaltrap برای درمان سرطان پیشرفته روده بزرگ تاییدیه داد

  FDA به داروی Zaltrap برای درمان سرطان پیشرفته روده بزرگ تاییدیه داد

Zaltrap توسط شرکت Sanofi-Aventis، تولید شده است  و برای بزرگسالان مبتلا به متاستاز سرطان کولورکتال پیشرفته بکار می رود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، سازمان غذا و داروی آمریکا به داروی Zaltrap (afilbercept-zi ) که در ترکیب با  رژیم شیمی درمانی FOLFIRI برای بزرگسالان مبتلا به متاستاز سرطان کولورکتال پیشرفته بکار می رود، تاییدیه داد.
FOLFIRI یک رژیم شامل، folinic acid ، fluorouracil و irinotecan است. Zaltrap، در دسته ای از داروها به نام مهارکننده رگزایی (آنژیوژنز) قرار دارد که رشد توموررا با مهارعرضه خون مهار می کند. این دارو برای افرادی که تومورهای مقاوم به شیمی درمانی دارند و تومورآنها بعد از شیمی درمانی با oxaliplatin پیشرفت کرده است، مورد تایید قرار گرفته است.
سرطان کولورکتال، چهارمین علت اصلی سرطان و مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است که حدود 143،460 آمریکایی امسال با این بیماری تشخیص داده شده اند و در حدود 51 هزار و 690 نفر در اثر آن خواهند مرد.
FDA گفت: درآزمایشات بالینی، بیمارانی که ترکیب Zaltrap-FOLFIRI  را استفاده کردند، به طور متوسط  13.5 ماه در مقایسه با 12 ماه افراد دریافت کننده FOLFIRI زنده ماندند.
شایع ترین عوارض جانبی ترکیب Zaltrap وFOLFIRI شامل کاهش سلول های سفید خون، اسهال، زخم دهان، خستگی، فشار خون بالا، کاهش وزن، از دست دادن اشتها، درد شکمی و سردرد است .
Zaltrap توسط شرکت Sanofi-Aventis، تولید شده است.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه