تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مرداد 1391
استفاده از سلول های بنیادی برای افزایش تولید سلول های قرمز خون

  استفاده از سلول های بنیادی برای افزایش تولید سلول های قرمز خون

بر اساس یک مطالعه جدید ، دانشمندان با استفاده از سلول های بنیادی انسان، روشی را برای افزایش تولید سلول های قرمز خون ابداع کردند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  به گفته محققان، این کشف قابل توجه می تواند خون مورد نیاز برای انتقال خون را افزایش دهد و روش آنها می تواند برای تولید هر نوع خون مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر Anthony Atala سردبیر مجله Stem Cells Translational Medicine که این مطالعه درآن به چاپ رسیده است، گفت: "توانایی تولید سلول های قرمز خون از سلول های بنیادی ، دارای پتانسیل لازم برای غلبه برمشکلات بسیاری در سیستم فعلی، از جمله کمبود های پراکنده خون می باشد.
Atala گفت: این تیم مشارکت قابل توجهی با دیگردانشمندان برای تولید سلول های قرمز خون در آزمایشگاه داشته است.

چگونه این فرآیند جدید کار می کند؟
Eric Bouhassira محقق کالج پزشکی آلبرت اینشتین در شهر نیویورک گفت: "ما پروتکل های مختلفی را برای تولید ترکیبی که سبب افزایش تعداد سلول های ما 10 تا 100 برابرشود، با هم ترکیب کردیم.
در حال حاضر، خون مورد نیاز برای انتقال خون و نجات زندگی تنها از طریق اهدا تامین می شود،   بنابراین، این خون می تواند درمدت کوتاهی تامین شود، به خصوص برای افرادی با گروه خون نادر. این محققان سلول های قرمز خون با عملکرد بالا را با استفاده از سلول های بنیادی موجود درخون بند ناف و گردش خون و همچنین سلول های بنیادی جنینی تولید کردند.
Bouhassira گفت:" توانایی دانشمندان برای رشد مقدار زیادی سلول های قرمز خون در مقیاس صنعتی می تواند انقلابی در زمینه طب انتقال خون باشد. جمع آوری خون از طریق یک سیستم مبتنی بر اهدا کمک کننده است اما هزینه بر، دارای خطرانتقال بیماری و برای پاسخگویی به نیازهای برخی از افرادکه نیاز به تزریق مداوم خون دارند، ناکافی است که این خون می تواند جایگزین پایدارو بلند مدتی باشد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه