تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مرداد 1391
تولید سلول های بنیادی بالغ فاقد خطر رد پیوند

  تولید سلول های بنیادی بالغ فاقد خطر رد پیوند

یک تیم تحقیقاتی درآلمان سلول های بنیادی تشکیل دهنده خون را ازسلول های بنیادی پرتوان در آزمایشگاه و بدون استفاده از سرم حیوانی تولید کردند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این روش می تواند راه را برای تولید سلول های بنیادی بالغ بدون خطر رد پیوند، هموار کند.
Bernhard Schiedlmeier و Hannes Klump رهبران این مطالعه هستند که درمجله STEM CELLS منتشر شده است.
سلول های بنیادی پرتوان را می توان به انواع مختلف سلول های بدن، مانند عضلات، رگ های خونی و سلول های استخوانی تبدیل کرد. با این حال، موانع گوناگونی درکشت این سلول های بنیادی بالغ در یک پتری دیش وجود دارد. بویژه تولید سلول های بنیادی خونی درآزمایشگاه بدون استفاده از سرم حیوانی که می تواند سبب انتقال ویروس هایی شود با تکثیر سلولی تداخل یافته و ایجاد عوارض گوناگون می کند، مشکل تر است.
Klump و Schiedlmeier، ازسلول های بنیادی جنینی  برای رشد سلول های بنیادی تشکیل دهنده خون درشرایط کم اکسیژن درآزمایشگاه بدون استفاده ازهرگونه سرم یا سلول حمایت کننده ای (استروما) استفاده کردند. هنگامی که آنها این سلولهای تشکیل دهنده خون را به موش ها پیوند زدند، دریافتند سلول ها قادر به بازسازی سیستم تشکیل دهنده خون موش هستند.
این کشف به این معنی است که دانشمندان در نهایت ممکن است قادر به ایجاد سلول های بنیادی خونی  ازسلول های بیماران پیوندی در آزمایشگاه به جای استفاده از سلول های بنیادی اهداکنندگان غیر خویشاوند برای اجتناب از خطر واکنش "پیوند در برابر میزبان"  باشند.
Klump گفت: "اگر این روش ما برای انسان نیزسازگاربوده وبا فن آوری سلول های پرتوان القایی همراه شود، مسیر تازه ای را بسوی تولید سلول های بنیادی بالغی که توسط بدن بیمار رد نشود، خواهد گشود.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه