تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1391
تکنیک جدید برای کاهش صدمه ناشی ازسکته مغزی به مغز

  تکنیک جدید برای کاهش صدمه ناشی ازسکته مغزی به مغز

یک مطالعه جدید از دانشگاه کوئینزلند نشان می دهد که نظارت برمغز بیماران دچار سکته مغزی با استفاده ازمطالعات کمّی EEG(QEEG) می تواند اطلاعاتی درمورد درمان آن داده و بنابراین سبب به حداقل رساندن صدمه قربانیان سکته مغزی شود.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازMedical Xpress، بنابر این گزارشEEG بر پایه منحنی هایی که توسط دستگاه ثبت امواج مغز ثبت می شود، قرار دارد و یک آزمایش پزشکی است برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی مغز است.
دکتر Simon Finnigan ازمرکز پژوهش های بالینی UQ و پروفسور Michel van Putten  از  دانشگاه Twente در هلند، به تازگی تمام مطالعات منتشر شده QEEG سکته مغزی در سراسر جهان را  مورد بازنگری قرار دادند.
دکتر Simon Finnigan گفت: "اهداف اصلی این تحقیق ارزیابی یافته های کلیدی، شناسایی روندهای رایج و تعیین اولویت های آینده هم از جنبه تحقیقات و هم اطلاع رسانی برای مدیریت بالینی بهتر بیماران سکته مغزی بود.
او گفت: مطالعات ما این پتانسیل واقعی را دارند که به نتایج بهتر برای بیماران دچار سکته مغزی کمک می کنند و برای من این هدف نهایی است .
دکتر Finnigan گفت: بررسی نتایج حاصل از صدها بیمارمشخص کرد که شاخص های  QEEG، به ویژه به دو روش مفید است:
اولا آنها می توانند به پیش بینی نقص های طولانی مدت ناشی از سکته مغزی کمک کنند.علاوه بر این، آنها می توانند اطلاعات فوری درمورد چگونگی پاسخ بیماران به درمان و تصمیم گیری در مورد دنبال کردن درمان، حتی قبل از تغییر علائم سکته مغزی را فراهم کنند.
در حال حاضر، فعال کننده پلاسمینوژن بافتی (TPA)، دارویی که می تواند لخته های خون را حل کند، به صورت داخل وریدی طی 4.5 ساعت شده پس از شروع علائم برای بیماران سکته مغزی تجویز
می شود و پزشکان منتظر نشانه هایی از بهبود علایم می مانند، اگر بعد از حدود یک ساعت اتفاقی نیافتد، درمان های بعدی ممکن است صورت گیرد.
اینجاست که QEEG می تواند نشان دهد آیا مغز به دارو پاسخ می دهد یا خیر. اگراین کارسریع و تا یک ساعت قبل ازشروع علائم باشد، بیماری ممکن است بهبود یابد.
این یک تفاوت زمانی مهم است زیرا پزشکان در تلاش برای برگرداندن خون به مغز قبل از اینکه  خیلی دیرشود، هستند. اگر QEEG بتواند پزشکان را قادربه آغاز سریع تر درمان های دیگر سازد، این می تواند دربه حداقل رساندن آسیب مغزی کمک کند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه