تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مرداد 1391
سلول های شبه بنیادی عامل سرطان تهاجمی پستان

  سلول های شبه بنیادی عامل سرطان تهاجمی پستان

سرطان پستان که به هورمون های استروژن و پروژسترون وابسته است به درمانی که این هورمون ها را هدف قرارمی دهد حساس هستند. از بین بردن این وابستگی باعث می شود شما یک گزینه درمانی با ارزش را از دست بدهید.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، مطالعه انجام شده درمرکز مطالعه سرطان دانشگاه کلرادو که درمجله Oncogene منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه پروژسترون این گونه عمل می کند – با مهار یک  microRNAکلیدی ، پروژستین سلول های سرطانی پستان را به حالت بنیادی اولیه که در آن هنوز تمایزی صورت نگرفته باز گردانده و بنابراین آنها به شیمی درمانی بسیار مقاوم شده و به احتمال زیاد دارای پیش آگهی ضعیفی خواهند بود.
دکتر Diana Cittelly در مرکز سرطان CU و نویسنده اول این مقاله می گوید: "دلیل اینکه ما به دنبال نقش microRNA در تمایز زدایی سلول های سرطانی پستان و تبدیل به این فنوتیپ تهاجمی و مقاوم در برابر شیمی درمانی بودیم این است که microRNA ها اهداف داروپذیر و مناسبی هستند. ازآنجا که یک microRNA ممکن است ژن های درگیر در مسیر سیگنالینگ سرطانی را تنظیم کند، ما امیدوار به پیدا کردن یک هدف با اثرات مفید بیشتربودیم.
به طورخاص، این مطالعه نشان می دهد که  پروژستین miRNA-29  ، مولکولی که کمک می کند تا سلول تصمیم بگیرد کدامیک از ژن هایش به پروتئین تبدیل شوند، را تنظیم می کند. این تنظیم miRNA-29، آبشاری را ایجاد می کند که سلول های سرطانی سینه را تحریک به بازگشتن به حالت شبه بنیادی که با پروتئین CD44 و CK5 مشخص می شوند می کند. در مدلهای حیوانی، این سلول های شبه بنیادی به سلول های سرطانی پستان کمک می کند تا از مهار ناشی ازدرمان های رایج فرار کنند.
Cittelly می گوید: "ما می توانیم این miRNA-29 را در رده های سلولی دستکاری کنیم و امیدواریم که این فناوری در آینده ای نه چندان دور به ما اجازه ارائه miRNA-29 دستکاری شده را به سرطانهای انسانی نیز بدهد.
باغیرفعال کردن نقش miRNA-29 ، سلول های سرطانی پستان قادر به تبدیل به سلول های شبه بنیادی، نخواهند بود و وابستگی هورمونی خود را از دست نخواهند داد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه