تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 مرداد 1391
تجویز کدئین برای کودکان خطر مرگ به همراه دارد
سازمان غذا و داروی آمریکا :

  تجویز کدئین برای کودکان خطر مرگ به همراه دارد

پزشکان سازمان غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه در مورد خطرات ناشی از تجویز مسکن کدئین برای کودکانی که برای درمان توقف تنفس حین خواب (آپنه) تحت عمل جراحی قرار گرفتند، هشدار داد.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medica xpress ، سازمان  FDA سه مورد مرگ را در کودکانی که پس از عمل برداشتن لوزه ها یا آدنوئید خود، کدئین دریافت کرده اند، گزارش کرد. کودک چهارم نیز دچار افسردگی غیر کشنده دستگاه تنفسی شده است.
این سازمان اعلام کرد به این کودکان دوز کدئینی که در محدوده دوز معمولی بود، داده شده است. این سازمان به متخصصین مراقبت های بهداشتی و والدین کودکان توصیه کرد که از خطرات ناشی از کدئین آگاه باشند وگفت: به کودکان باید کمترین دوز موثر دارو و برای کوتاه ترین زمان ممکن داده شود.
FDA اشاره کرد دربرخی از افراد متابولیزه کدئین بسیار سریع تر و کامل تر از دیگران است که منجر به خطرات بیشترناشی ازعوارض جانبی و مصرف بیش از حد آن شده و می تواند مرگ را بدنبال داشته باشد.
همچنین افزود: شواهد نشان می دهد کودکانی که فوت کرده اند جز این دسته افراد بودند.
FDA گفت: اگر کودکان دراثرمصرف کدئین دچارعوارض جانبی مانند خواب آلودگی غیر معمول، مشکل در بیداری، گیجی، یا اشکال در تنفس شدند، والدین و سرپرستان باید مصرف دارو را متوقف کرده و به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.
این سازمان گفت: تحقیق درمورد اینکه آیا موارد دیگری ازاستعمال بیش از حد و ناخواسته کدئین در کودکان وجود داشته است، در حال بررسی است. این بررسی شامل پیگیری داروهای استفاده شده برای درمان درد بعد ازدیگرعمل های جراحی است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه