تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 اردیبهشت 1394
مورد چالش قرار گرفتن ارتباط بین سلول های بنیادی و سلول های تغذیه کننده( feeder cells)

  مورد چالش قرار گرفتن ارتباط بین سلول های بنیادی و سلول های تغذیه کننده( feeder cells)

سلول های بنیادی زمانی که در ظروف کشت رشد می کنند به سلول های تغذیه کننده شان(feeder) وابسته هستند و تصور می شود که این چسبندگی به این دلیل اتفاق می افتد که سلول های تغذیه کننده به عنوان سیستم حمایت کننده عمل می کنند و مواد غذایی لازم را برای این سلول های بنیادی فراهم می آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازwww.uscf.edu، مطالعه ای جدید این مطلب را به چالش کشیده است زیرا محققین با موفقیت این سلول های بنیادی را با سلول های تغذیه کننده مرده با فیکس شده رشد داده اند و این کشف، این فرضیه را که سلول های تغذیه کننده مواد غذایی مورد نیاز برای رشد سلول های بنیادی را مهیا می کنند به چالش کشیده است. این محققین در دانشگاه تگزاس اعتقاد دارند که این ارتباط سلولی بسیار سطحی است. این محققین مطلب مهمی را اثبات کرده اند و پیشنهاد می کنند که این سلول های تغذیه کننده که رشدشان مشکل است، برای رشد همه سلول های بنیادی نیز ضروری نیستند.

در این مطالعه سلول های تغذیه کننده به طور شیمیایی و قبل از کشت سلول های بنیادی درون همان ظروف فیکس شدند. همانند اندام هایی که با فرمالدهید فیکس شده باشند، این سلول های تغذیه کننده نیز ظاهر فیزیکی خود را حفظ می کنند اما در واقع کشته شده اند. حتی با این که این سلول های تغذیه کننده کشته شده اند، این سلول های بنیادی هنوز به آن ها می چسبند و به موفقیت رشد می کنند. این کشف راهی ساده تر و مقرون به صرفه تر برای رشد سلول های بنیادی ارائه می دهد. از آن جایی که نیازی به زنده ماندن سلول های تغذیه کننده در این فرایند نیست،ما می توانیم آن ها را در دمای اتاق ذخیره کنیم و دیگر نیازی به گذراندن زمان برای کشت آن ها نیست. این یافته ها پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی برای رشد تنها به توپوگرافی سلول های تغذیه کننده نیاز دارند. این امر موجب می شود که ما یک روش ساخت با مقیاس نانو برای رشد سلول های بنیادی استفاده کنیم و حتی در آینده می توان نانوتوپوگرافی این سلول های تغذیه کننده را نیز با استفاده از تکنیک های پرینت سه بعدی ایجاد کرد و دیگر از این سلول های تغذیه کننده استفاده ننمود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه