تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری هانتینگتون

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری هانتینگتون

بیماری هانتینگتون یک بیماری تحلیل برنده عصبی اوتوزومال غالب است که به دلیل یک گسترش سه گانه CAG در ژن هانتینگتون اتفاق می افتد و منجر به اختلالات عصبی روانی و نقص عملکرد حرکتی و در نهایت مرگ می شود. در حال حاضر درمان مناسبی برای این بیماری وجود ندارد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در این مطالعه محققین در دانشگاه کالیفرنیا، سلول های بنیادی/استرومایی مزانشیمی را به عنوان یک درمان بالقوه برای هانتینگتون پیشنهاد کرده اند.در این مطالعه آن ها به بررسی اثر فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز/سلول های بنیادی مزانشیمی(BDNF) در مدل های موشی تراریخته پرداخته اند. یک مکانیسم مهم که محققین آن را عامل اصلی مرگ نورونی در هانتینگتون می دانند، اختلال در بیان BDNF است و مطالعات افزایش بیان این فاکتور را به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای هانتینگتون معرفی می کنند. سلول های بنیادی مزانشیمی دارای ویژگی های ذاتی حفاظت عصبی هستند و رشد عصبی اندوژن را بهبود می بخشند و می توانند گزینه درمانی جالبی برای این بیماری باشند. برای بیمارانی که از بیماری های تحلیل برنده عصبی رنج می برند، هر روز زندگی مهم است و هرچه ما بتوانیم اطلاعات بهتری بدست آوریم و به اشتراک بگذاریم به ایجاد درمان کاربردی نزدیک تر خواهیم بود. به نظر می رسد استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مدیفه شده برای بیان BDNF گزینه مناسبی برای درمان هانتینگتون باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 17 اردیبهشت,1394

وحید

با سلام و خسته نباشید <br />می توان گفت خبری خوبی بود . <br />لطفا مطالب را بازتر کنید آیا در صورت تحقق این امر آیا در ایران امکان آن خواهد بود که این تحقیقات انجام شود که انشا الله برای درمان بیماران استفاده شود ؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه