تاریخ انتشار: شنبه 19 اردیبهشت 1394
درمان بیش از یک هزارو 500 بیمار مبتلا به لک و پیس در کشور با سلول های بنیادی

  درمان بیش از یک هزارو 500 بیمار مبتلا به لک و پیس در کشور با سلول های بنیادی

پژوهشگر کلینیک پوست پژوهشگاه رویان گفت: از ابتدای ارایه خدمات درمانی در مورد بیماری لک و پیس در پژوهشگاه رویان (از سال 1386 تاکنون) بیش از هزار و 500 بیمار مبتلا به این بیماری درمان شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر امیر باجوری در حاشیه کنفرانس علمی یک روزه سلول های بنیادی در بندرعباس اظهار داشت: ماهیانه حدود یکصد بیمار مبتلا به لک و پیس در این کلینیک معاینه و سالیانه حدود 300 نفر سلول درمانی می شوند.

وی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به لک و پیس نمی توانند تحت درمان قرار گیرند، افزود: کاندیدای درمان با سلول بنیادی در بیماری لک و پیس بیماران با سن بیش از 12 سال هستند که پیشرفت بیماری آنها حدود شش ماه تا یک سال متوقف شده باشد و به سایر درمانهای جاری جواب نداده باشند . 

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: البته در مواردی هم این روش درمانی برای افراد بالای 60 سال اثر بخش بوده که البته میزان پاسخگویی به درمان در این بیماران بین 60 تا 70 درصد می باشد.

وی در خصوص فعالیت بخش سلول درمانی پوست پژوهشگاه رویان، گفت: این بخش در چهار مورد شامل بیماری لک و پیس، برطرف کردن فرورفتگی های پوستی ناشی از بیماری سالک، آکنه، سوختگی، چین و چروک و تزریق چربی با سلول های بنیادی برای زیبایی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارایه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه