تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 آبان 1390
چسب کلاژن غنی از سلول های بنیادی می تواند با موفقیت نقص osteochondral را ترمیم کند

  چسب کلاژن غنی از سلول های بنیادی می تواند با موفقیت نقص osteochondral را ترمیم کند

این تکنیک بر پایه تکنیکی مشابه در موسسه Rizzoli می باشد که توسط دکترFrancesca Vannini  و دکترSandro Giannini با استفاده از ماتریکس القایی ناشی از پیوند اتولوگ غضروف یا دیسک های MACI برای نگهداری کندروسیت های کشت شده و یا مغز استخوان استخراج شده برای تولید سطح غضروف هیالین انجام شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از orthosupersite.com ، گزینه های بسیاری برای بازسازی غضروف و ترمیم نقص osteochondral در استخوان  talus  وجود دارد.
استفاده از microfracture برای ایجاد غضروف فیبری روش درمانی است که به طور گسترده برای نقص osteochondral پذیرفته شده است، اما این غضروف های فیبری به بادوامی غضروف هیالین نیست. این ضایعات معمولا با افزایش اندازه ، به ویژه بالاتر از 21cmوخیم تر می شوند.
موفقیت های زیادی در آزمایشگاه با استفاده از ماتریکس سه بعدی برای نگهداری سلول های بنیادی وجود داشته است.
بر این اساس دکتر  Stuart D. Miller می گوید: ما درمان جدیدی را با استفاده از چسب کلاژنی غنی از سلول های بنیادی متشکل از مغز استخوان مخلوط با ذرات کلاژن / گلیکوزآمینوگلیکان برای درمان نقص osteochondral با هدف دوام بهتر به دست آوردیم.
این تکنیک بر پایه تکنیکی مشابه در موسسه Rizzoli می باشد که توسط دکترFrancesca Vannini  و دکترSandro Giannini با استفاده از ماتریکس القایی ناشی از پیوند اتولوگ غضروف یا دیسک های MACI برای نگهداری کندروسیت های کشت شده و یا مغز استخوان استخراج شده برای تولید سطح غضروف هیالین انجام شده است. این ماتریکس ها در ایالات متحده آمریکا در دسترس نیستند، بنابراین ما از کلاژن Integra Life Sciences  استفاده می کنیم که معمولا در پر کردن زخم به عنوان سوبسترایی برای سلول های بنیادی موجود درمغز استخوان عمل می کند.هدف جراحی ما افزایش تعداد سلول های بنیادی وفراهم کردن داربست سه بعدی است که به جای غضروف فیبری،غضروف هیالین ایجاد کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه