تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 شهریور 1391
تولید نورون های جدید از سلول های بنیادی عصبی تحت کنترل آستروسیتها

  تولید نورون های جدید از سلول های بنیادی عصبی تحت کنترل آستروسیتها

آستروسیتها سلولهایی هستند که عملکردهای بسیاری درسیستم عصبی مرکزی دارند ازجمله: کنترل سیناپس های عصبی، جریان خون و یا پاسخ مغزی به نوروتروما یا سکته مغزی.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پروفسور Pekny همراه با همکارانش قبلا نشان دادند که آستروسیتها سبب کاهش آسیب بافت مغز پس از سکته مغزی شده و ادغام پیوند سلول های بنیادی عصبی می تواند تا حد زیادی با تعدیل فعالیت های آستروسیتها بهبود یابد.
در مطالعه حاضر، پژوهشگران آکادمی Sahlgrenska نشان دادند چگونه آستروسیتها تولید سلول های عصبی جدید در مغز را کنترل می کنند.
پروفسور Milos Pekny می گوید:" آستروسیتها درمغز کنترل می کنند که چه مقدار سلول های نورونی از سلول های بنیادی عصبی تشکیل و برای بقا با شبکه های عصبی موجود ادغام شود. آستروسیتها این کار را با ترشح مولکول های خاص و همچنین اتصالات بسیار کمتر سلول- سلول با سلولهای بنیادی انجام می دهند.
آستروسیتها در تماس فیزیکی با سلول های بنیادی عصبی هستند و ما نشان دادیم که آنها از طریق مسیر Notch به سلول های بنیادی برای حفظ نرخ تولد نورون های جدید سیگنال رسانی می کنند. ما همچنین نشان دادیم که سیستم فیلامنتی ​​آستروسیتها یک تنظیم کننده مهم دراین روند است. به نظر می رسد که فیلامنت های آستروسیتی ​​را می توان به عنوان یک هدف برای افزایش میزان تولید نورون های جدید مورد استفاده قرارداد.
پروفسور Pekny می گوید: ما درحال بررسی برخی از مکانیسم های سلولی و مولکولی دخیل درکنترل این نوروژنز هستیم. نوروژنز یکی از اجزای شکل پذیری مغزاست که در فرایند یادگیری و همچنین در بهبودی پس از آسیب یا سکته مغزی نقش دارد. این مطالعه به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه انعطاف پذیری و پاسخ ترمیمی می تواند در پیشرفت درمانی در آینده مهم باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه