تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 شهریور 1391
تمام بیماران قلبی در داخل كشور جراحی و تحت درمان قرار می گیرند
عضو انجمن جراحان قلب ایران:

  تمام بیماران قلبی در داخل كشور جراحی و تحت درمان قرار می گیرند

عضو انجمن جراحان قلب ایران گفت: متخصصان ایرانی در انجام انواع جراحی های قلب توانایی خود را به اثبات رسانده اند به طوری كه تمامی بیماران قلبی در داخل كشور جراحی و تحت درمان قرار می گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، ' اسماعیل اصدق پور با اشاره به اینكه تعویض قلب سخت ترین عمل جراحی قلب باز است افزود: متخصصان ایرانی در عمل موفق تعویض قلب جراحی باز از توانایی بالایی برخوردار هستند و این عمل را با موفقیت انجام می دهند كه نشان از توانایی آنها دارد.

وی در ادامه به استرس به عنوان فاكتور اصلی در بروز ناراحتی های قلبی اشاره كرد و گفت: استرس یكی از فاكتورهای اصلی در بروز بیماری های قلبی است كه جنبه بین المللی دارد كه باید با برنامه ریزی های علمی و دقیق آنرا كاهش دهیم این در حالی است كه فشار كار در ایران بسیار زیاد است.

اصدق پور اظهار داشت: ‌كم تحركی ، تغذیه نامناسب ، قند خون ، فشار و چربی از دیگر عواملی است كه منجر به بیماری قلبی در افراد می شود .

عضو انجمن جراحان قلب ایران توصیه كرد: با تغییر سبك و روش زندگی ،‌ دوری از مواد مخدر، سیگار ، پرهیز از مواد شیمیایی و الكل می توان از بسیاری بیماری ها به خصوص بیماری قلبی و عروقی جلوگیری كرد.

وی در ادامه درباره اعضای تیم 'پروفیوژنیست' ها توضیح داد: ' پرفیوژن ' كلمه ای است كه معنای آن عبور خون از میان بافت هاست و 'پرفیوژنیست' از اعضاء تیم جراحی قلب باز است كه وظیفه اصلی آنها كار با ماشین قلب و ریه است.

اصدق پور گفت :'پرفیوژنیست ' از اعضای كلیدی تیم جراحی قلب است كه مستقیما با جراح ، پزشك بیهوشی ، پرستاران و سایر كاركنان درمانی در ارتباط تنگاتنگ است و فعالیت ماشین كه وظیفه آن پمپ كردن خون در بدن بیمار و جمع آوری اكسید دو كربن و دادن اكسیژن به بیمار است را كنترل می كنند.

وی افزود: این ایفاء نقش احتیاج به اطلاعات جامع و وسیع در مورد فعالیت بدن انسان و نحوه فعالیت ماشین قلب و ریه دارد.

این جراح قلب خاطر نشان كرد: انجمن پروفیوژنیست ها 12 سال است كه تشكیل شده و اردیبهشت ماه سالجاری امتحانات آن انجام شده است و با برگزاری آزمون عمومی مدرك بین المللی به متخصصان اعطا خواهد شد.

به گفته وی دوره آموزشی كارشناسی ارشد پرفیوژنیست در داخل دانشگاه ها ایجاد می شود.

اصدق پور هزینه سنگین ابزارهای یكبار مصرف را معضلات نگهداری بعد از عمل جراحی قلب دانست و افزود: سطح علمی متخصصان داخلی نگهداری بعد از عمل جراحی قلب ، به سطح جهانی رسیده است زیرا اگر این متخصصان دارای اطلاعات بالا نباشند عمل جراحی با موفقیت انجام نمی شود.

عضو انجمن جراحان قلب ایران در پایان تاكید كرد: برگزاری كنگره های علمی و تخصصی می تواند سطح اطلاعات و آخرین یافته های علمی را در اختیار متخصصان قلب قرار دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه