تاریخ انتشار: شنبه 11 شهریور 1391
پروتئین مرتبط با افزایش خطر نارسایی قلبی و مرگ در افراد مسن شناسایی شد

  پروتئین مرتبط با افزایش خطر نارسایی قلبی و مرگ در افراد مسن شناسایی شد

با توجه به تحقیقات جدیدی که توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) حمایت شده است،پروتئین شناخته شده به عنوان galectin-3 می تواند افراد در معرض خطر بالاتر نارسایی قلبی را شناسایی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، نارسایی قلبی وقتی اتفاق می افتد که قلب نمی تواند خون کافی را برای رفع نیازهای بدن پمپ کند. Galactin-3 اخیرا با فیبروز قلبی، بیماری که درآن بافت اسکار جایگزین عضله قلب شده و نقش مهمی در توسعه نارسایی قلبی دارد، مرتبط دانسته شده است.
نارسایی قلبی خطرات زیادی از جمله مرگ و یا یک عمر ناتوانی را به دنبال دارد و اغلب تعداد کمی علائم هشداردهنده برای نارسایی قلبی قریب الوقوع وجود دارد. اندازه گیری سطح galectin-3 در خون ممکن است یک راه برای شناسایی افراد در معرض خطر بالا باشد که می توان از آن برای جلوگیری از نارسایی قلبی و مرگ ناتوان کننده سود برد. شناسایی زودرس افراد مستعد، اجازه درمان را قبل از شروع نارسایی قلبی داده و می تواند به مردم در معرض خطر بالای نارسایی قلبی  برای زندگی طولانی ترو فعال تر کمک کند.
سطح Galectin-3  در سال 1996-1998 به عنوان بخشی از یک معاینه معمولی  در 3353 شرکت کننده در مطالعه قلب فرامینگهام، اندازه گیری می شود. در زمان اندازه گیری متوسط ​​سن شرکت کنندگان 59 سال بود. در طول متوسط ​​پیگیری 11 ساله، 166 نفر (5.1 درصد) مبتلا به اولین رویداد نارسایی قلبی شدند. در میان 25 درصد ازافراد با بالاترین سطح  galectin 3 (رنج بین 15،4 تا 52،1 نانوگرم در هر میلی لیتر)، نرخ سالانه نارسایی قلبی 12مورد به ازای هر 1،000 نفر در مقایسه با 3 مورد درهر1،000 نفر برای 25 درصد از شرکت کنندگان با کمترین سطح 3  galectin(3.9 تا 12 نانوگرم در هر میلی لیتر). بود. پنجاه و سه درصد از شرکت کنندگان زن بودند.
نشان داده شده است که اسپیرونولاکتون و سایر داروهای مربوط به مقابله با فیبروز قلب سبب بهبود نتایج در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می شود . پژوهش های آینده برای تعیین اینکه آیا درمان با این دارو و یا داروهای دیگر، می تواند به نفع افراد سالم با سطح افزایش یافته galectin-3 باشد، مورد نیاز خواهد بود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه