تاریخ انتشار: شنبه 11 شهریور 1391

  دانشمندان سلول های بنیادی پانکراسی را شناسایی کردند

برای اولین بار سلول های بنیادی پانکراسی انسان که می تواند به دانشمندان برای درمان دیابت نوع 1 کمک کند، شناسایی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از diabetes.co.uk ، موسسه خیریه دیابت نوع 1 JDRF گزارش داد که اخیرا محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، سلول هایی را در مجرای پانکراسی یافته اند که دارای نشانگر خاصی به نام SSEA4 درسطح خود هستند، این نشانگر تنها درسلول های بنیادی یافت می شود.
سلول های بنیادی سلول های بدوی می باشند که می توانند به دیگر سلول های تخصصی تر تحت شرایط مناسب تبدیل شوند. در واقع، زمانی که این سلول ها در آزمایشگاه رشد داده شده وتحت سیگنال های شیمیایی خاصی قرار گرفتند، دانشمندان دریافتند که  به محض اینکه آنها به سمت تمایز به سلول های تخصصی پانکراسی که هورمون انسولین تنظیم کننده قند خون را بیان می کنند ، می روند دیگر SSEA4 را بیان نمی کنند.
با شناسایی مارکرهای سلول های بنیادی پانکراسی، دانشمندان در آینده آسان تر خواهند توانست این سلول های بنیادی را از نمونه های حاوی انواع سلول های مختلف استخراج کنند که این به نوبه خود هدف برنامه های پژوهشی برای رشد سلول های بنیادی در پانکراس و توسعه راه هایی برای کمک به تبدیل آنها به سلول های بتا تولید کننده انسولین خواهد بود.
 Maebh Kelly مسئول تحقیقات در JDRF، گفت: "شناسایی سلول های بنیادی در پانکراس راههای جدیدی را برای پژوهشگران در تلاش برای درمان دیابت نوع 1 می گشاید. این مطالعه به درک ما از نحوه تولید این سلول های جدید در پانکراس کمک می کند."
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه