تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1391
احتمال اثر بخشی نانوالیاف در درمان حملات قلبی

  احتمال اثر بخشی نانوالیاف در درمان حملات قلبی

درحال حاضر تحقیقات جدید دانشمندان در تایوان و آمریکا ، درمان امیدوار کننده ای را که شامل فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) است، برای پیشبرد رشد دوباره رگ های خونی ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، بیماری های قلبی عروقی بیش از 17 میلیون نفررا در سال در سطح جهان از بین می برند . به گفته سازمان بهداشت جهانی ، افرا بسیار دیگری از حملات قلبی رنج می برند، اما بهبود می یابند. کسانی که بهبود می یابند، بیشتر در معرض نارسایی یا حمله قلبی در آینده به دلیل بافت قلبی آسیب دیده قرار دارند. تلاش برای ارائه درمان های موثربرترمیم و بازسازی بافت ها  و رگ های خونی قلبی تا کنون عمدتا مایوس کننده بوده است.
درحال حاضر تحقیقات جدید دانشمندان در تایوان و آمریکا ، درمان امیدوار کننده ای را که شامل فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) است، برای پیشبرد رشد دوباره رگ های خونی ارائه کرده است. تلاش های قبلی برای توسعه درمان براساس VEGF به علت این واقعیت که این فاکتوررشد به سرعت در قلب توسط جریان خون شسته می شود، محدود شده است. اما تحقیقات جدید این مشکل را حل می کند.
این تیم با استفاده از ژلی که حاوی شبکه ای ازنانوالیاف پپتید درترکیب با VEGF است نشان دادند که این ساختارشبه داربست نانوالیاف می تواند VEGF را در جای خود نگاه داشته وآنرا قادر می سازد که به آرامی طی یک دوره هفته ای منتشر شود.
این محققان به سرپرستی Patrick C. H. Hsieh  در موسسه مهندسی پزشکی، دانشگاه ملی چنگ کونگ، در تایوان، حملات قلبی را در موش های صحرایی القا کرده و پس از آن ترکیبی از نانوالیاف همراه با دوزهای مختلف VEGF را به قلب موش تزریق کردند.
آنها دریافتند که این ترکیب سبب بهبود سلامت قلب شده و محیطی  را فراهم کرده که سبب رشد رگهای خونی جدید، ترمیم بافت های آسیب دیده و رشد بافت جدید شده است. دکتر Hsieh ، جراح قلب گفت که این نانوالیاف یک محیط موثررا برای جذب سلول های بنیادی فراهم می کند که سبب ترمیم آسیب و بازسازی مویرگ ها ی خونی و حتی تولید شریان جدید می شود .
قلب حیوانات درمان شده بعد از 28 روز درجه ای از ترمیم و رشد مجدد را بسیار بیشتراز قلب حیوانات  گروه کنترل نشان داد. رشد شریانی در حیوانات درمان شده پنج برابربیشتر بود، عضله جدید قلبی درحال تشکیل شدن بوده و مناطق بافت های ضعیف و آسیب دیده کاهش یافت. اثرات مفید  مشابهی در موش صحرایی و خوک نشان داده شد و هیچ عوارض جانبی مضری در هر دو گونه ذکر شده مشاهده نشد.
این مقاله در مجله Science Translational Medicine منتشر شد. این مطالعه می تواند منجر به درمانی برای کمک به بیماران قلبی و بهبود سریع تر و همچنین بهبود کیفیت زندگی در طول دوره درمان شود. دکتر Hsieh گفت : تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات طولانی مدت این درمان لازم است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه