تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1391
مقالات برگزیده بیشترین کاربرد را در علوم بالینی دارند
رییس سیزدهمین جشنواره بین المللی رویان:

  مقالات برگزیده بیشترین کاربرد را در علوم بالینی دارند

مقالات ارسال شده به جشنواره رویان از سوی داوران بین المللی مورد داوری قرار گرفته و طی سال های برگزاری این جشنواره علمی ثابت شده که بی طرفی رعایت شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش "بنیان"، دکتر حمید گورابی رییس سیزدهمین جشنواره بین المللی رویان صبح امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی رویان گفت: 167 طرح تحقیقاتی از 35 کشورجهان جهت شرکت در این جشنواره ارسال شده است که بیشترین طرح های تحقیقاتی از کشورهای آمریکا 31 مورد، چین 16، ایران 15 ، ژاپن 13، هند 10 و آلمان 9 مورد بود.

وی همچنین درباره افرادی که طرح های تحقیقاتی آنها برنده شده اند تصریح کرد: برنده گروه ژنتیک تولید مثل خانم دکتر سیگنه آلمائه از سوئد طرحی را با عنوان شبکه زیستی لانه گزینی جنین انسان، شناسایی مسیرهای بیان ژن و شبکه های تنظیم آن و برنده گروه آندرولوژی دکتر کریستین آلمستروف از کشور دانمارک برای ارائه طرح غربالگری برای تشخیص سرطان درجای بیضه مردان نابارور با آنالیز خودکار تصاویر سلول های خارج شده همراه با اسپرم است.

دکتر گورابی برنده جایزه گروه جنین شناسی را خانم دکتر لورا سیسلیا گیوجالاس از کشور آرژانتین برای طرح هدایت شیمیایی اسپرم به سمت پروژسترون مکانیسمی برای انتخاب بهترین اسپرم در روش های کمک باروری و برنده گروه بیولوژی و فناوری سلول های بنیادی (طب ترمیمی) را دکتر چنگ چنگ ژانگ از کشور آمریکا برای طرح "سلول های بنیادی خون ساز تکثیرشده در خارج بدن  می تواند بر سد MHC در پیوندهای غیرخودی (آلوژنیک) غلبه کند" عنوان داشت.

رییس پژوهشگاه رویان برندگان گروه ناباروری زنان را به طور مشترک دکتر ونجی ژو از کشور چین برای طرح لیزردرمانی تخمدان به روش ترانس واژینال در بیماران مبتلا به تخمدان پلی کیستیک و دکتر کائی ناسو از کشور ژاپن به دلیل طرح مسیرهای پیام رسانی با واسطه در بیماری زایی فیبروزیز ناشی از اندومتریوز بیان کرد.

وی برگزیده داخلی این جشنواره را نیز علیرضا پویا با طرح تمایز سلول های بنیادی القایی انسانی به سلول های اولیگودندروسیت و پیوند به مدل موش صحرایی برای ترمیم میلین عصب بینایی معرفی کرد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را نیز تشویق محققین جوان به انجام تحقیقات علمی عنوان کرد و گفت: از نظر داوران نیز تحقیقاتی دارای رتبه بهتری شده اند که کاربردی باشد و به سوالاتی که درحال حاضر علم پزشکی با آن مواجه است پاسخ گوید.

به گفته رییس پژوهشگاه رویان امسال جایزه دکتر کاظمی به دلیل مشکلات مالی به هیچ محققی داده نخواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل بنیادی علمی دکترکاظمی و رفع موانع تصویب تشکیل این بنیاد بتوان این مشکل را برطرف کرد.

 

سیزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل

دکتر مریم نیک نژادی دبیر علمی کنگره پزشکی تولید مثل نیز درباره سیزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل گفت: 8 نفر به عنوان سخنران مدعو خارجی و 4 نفر به عنوان برنده جشنواره در محورهای ناباروری زوجین، جنین شناسی و شبیه سازی، آندرولوژی ، اپیدمیولوژی و بهداشت باروری، فیزیولوژی باروری ، روشهای پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری ، تصویربرداری در ناباروری ، ژنتیک ناباروری ، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین، یائسگی و اخلاق پزشکی در باروری و روان پزشکی و مشاوره در زوجین نابارور سخنرانی خواهند داشت.

وی تعداد مقالات ارائه شده به این کنگره را 582 مقاله بیان کرد و افزود: از این تعداد 74 نفر به عنوان سخنران و 276 عدد پوستر انتخاب شده است.

هشتمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی

دکتر مرضیه ابراهیمی دبیر علمی کنگره سلول های بنیادی نیز در این نشست خبری گفت: به دنبال فراخوان کنگره حدود 214 خلاصه مقاله از کشورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد که از این میان 11 مقاله برای سخنرانی و 183 مقاله برای ارائه پوستر علمی انتخاب شدند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ، 15 دانشمند برجسته خارجی دعوت به عمل آمده تا در ارتباط با موضوعات مرتبط با فناوری زیست شناسی سلول های بنیادی سخنرانی نمایند.

ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: برای اولین بار درباره سلول های بنیادی سرطان نیز مباحثی ارائه خواهد شد و همچنین درباره سلول های بنیادی عصبی و مهندسی بافت هم محققان به ارائه نتایج تحقیقات خود می پردازند.

وی تاکید کرد: کاربرد سلول های بنیادی در علم داروشناسی و اخلاق در طب ترمیمی نیز از مباحث اضافه شده به این سخنرانی ها است.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه