تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1391
HbA1c کمتر از 6.5 درصد نشانه حساسیت به دیابت نوع یک نیست

  HbA1c کمتر از 6.5 درصد نشانه حساسیت به دیابت نوع یک نیست

هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1C) در آستانه ≥ 6.5 درصد، به عنوان شاخص اولیه خاص ونه حساسیت به دیابت نوع 1 (T1D) در کودکان و بزرگسالان جوان درمعرض خطر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، با توجه به مطالعه منتشر شده در Diabetes Care ، هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1C) در آستانه ≥ 6.5 درصد، به عنوان شاخص اولیه خاص ونه حساسیت به دیابت نوع 1 (T1D) در کودکان و بزرگسالان جوان درمعرض خطر است.
دکتر Vehik Kendra از دانشگاه فلوریدای جنوبی و همکارانش از HbA1c به عنوان یک معیار جایگزین برای اختلال تحمل گلوکز (IGT) یا T1D، درافراد در معرض خطر کمتر از 21 سال استفاده کردند. شرکت کنندگان از چهار مطالعات آینده نگر انتخاب شدند ، تمام شرکت کنندگان  یکHbA1c طی 90 روز آزمون تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) و اندازه گیری دو ساعته گلوکز پلاسما داشتند.
محققان دریافتند که استفاده از HbA1c ≥ 5.7 درصد به عنوان شاخص IGT نشان دهنده حساسیت بسیار کم (8 تا 42 درصد) و ویژگی متغیر (64 تا 95 درصد) در سراسر مطالعات بود. استفاده از HbA1c ≥ 6.5 درصد به عنوان آستانه برای  T1D نیز نشانه حساسیت بسیار کم (24 تا 34 درصد) و ویژگی بالا (98 تا 99 درصد) بود. در چهار مطالعه، ارزش پیش بینی مثبت HbA1c متنوع و از 50 تا 94 درصد است.
به گفته محققان،HbA1c ≥ 6.5 درصد شاخص اولیه اما نه حساس T1D در افراد در معرض خطر کمتر از 21 سال تشخیص داده شده توسط OGTT یا قند خون بدون علامت است. تعریف جدید این آستانه HbA1c در صورت استفاده به عنوان یک معیار جایگزین در تشخیص T1D توصیه می شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه