تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1391
قرار گرفتن در معرض مواد سمی متداول می تواند علائم آسم را افزایش دهد

  قرار گرفتن در معرض مواد سمی متداول می تواند علائم آسم را افزایش دهد

با توجه به تحقیقات جدید ، کودکان در معرض بی فنیل های پلی کلرین (PCBs)، که معمولا در طیف وسیعی از محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می گرفتند، درخطر افزایش علائم آسم می باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، این مطالعه درکنگره سالانه انجمن تنفس اروپا در وین ارائه خواهد شد.
PCBs به طور منظم بین سالهای 1930 و 1970 در طیف وسیعی از تجهیزات الکتریکی، گریس و افزودنی های رنگ مورد استفاده قرار می گرفت. آنها در نهایت به دلیل آسیب به محیط زیست و حیوانات، منع شد.
اگرچه آنها در حال حاضر به طور گسترده استفاده نمی شوند ، این مواد سمی به راحتی تجزیه نمی شوند. آنها می توانند به آب و هوا منتقل شده و درمحیط به خصوص در محل دفن زباله، برای چندین سال وجود داشته باشند.
محققان دانشگاه کوئینزلند دراسترالیا  تاثیر PCBs را برعلائم آسم در240 کودک مورد بررسی قراردادند. آنها سطح PCBs موجود در خون این کودکان را اندازه گیری وهمچنین شیوع خس خس، ازعلائم شایع آسم را مورد ارزیابی قرار دادند. این نتایج نشان داد که به طور کلی، کودکان با سطوح بالاتر PCBs بیشتر احتمال بروزخس خس را نشان دادند (نسبت شانس 1.61) . این یافته ها همچنین نشان می دهد که ارتباط بین PCBs و خس خس در آسم غیر آتوپیک (غیر آلرژیک) قوی تر است.
پروفسور Sly نویسنده این مطالعه، از دانشگاه کوئینزلند، گفت: با وجودیکه استفاده از  PCBs در بسیاری از کشورها ممنوع شده است، مردم هنوز هم از اثرات این مواد سمی رنج می برند، یافته های ما نشان می دهد که افراد با سطح بالای این مواد شیمیایی در جریان خون از میزان بالاتر خس خس، یک علامت شایع آسم ،رنج می برند.
این می تواند به دلیل غلظت بالای انتقال این ماده از مادر به نوزاد دررحم مادر و یا مصرف مواد غذایی آلوده به PCBs باشد. آنها همچنین می توانند از محل های آلوده به زباله های خطرناک استنشاق شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه